måndag, april 25, 2011

Påsken...

Påsken börjar lida mot sitt slut, och barnen ska, om de är friska nog, gå tillbaka till skolan efter en dryg veckas påskledighet.
Sonen har dock mest varit förkyld under lovet, och lagom tills vi på skärtorsdagen skulle åka iväg med Silja Serenade så började dottern bli affekterad.
Iväg kom vi iaf, och det var en rätt lugn och skön resa...
Här ovan är barnen ute på däck...

Blev en hel del god dricka...

...och en hel del riktigt god mat...

Deras skaldjursplatå går verkligen inte av för hackor...blev tom så att vi fick lämna kvar lite...

Annars så spelades det en hel del i arkadhallen naturligtvis.
Något egentligt besök i Finland blev det dock inte, för när vi väl bestämt oss för att gå iland så regnade det... :(
Nu skulle visserligen det mesta ändå vara stängt pga att det var långfredag, men iaf...en promenad o en fika/lunch hade ju inte varit fel...

Tror sällan jag varit med om en så lugn Östersjö, det var näst intill spegelblankt hela vägen, både tur och retur.

Väl hemma skulle vi egentligen åka till min mor o far, nu när mor flyttat hem, men det är ju ingen vidare ide att ta med sjuklingar dit då...
Det blev en kort visit för mig på Påskdagen då jag hjälpte till med lite småskaker, för att sen åka hem igen.

Annars har det mest pysslats lite på tomten...

...och grillats en massa...

...och idag bänkade jag mig framför TV:n för att se AIK spöa Syrianska i Södertälje, men det blev inte mycket av med det...hetsk match, 1-0 till Syrianska, utvisning av Bangura efter idiotisk stämpling o så en massa ägghuvuden som ser till att matchen avbryts och Syrianska troligtvis tilldöms matchen med 3-0, AIK får dryga böter o spel utan publik på läktaren i en match eller två. Räkna med att det kommer att statueras exempel nu när Gnaget åter är inblandade i något dylikt :(

/Bogie

Inga kommentarer: