torsdag, maj 12, 2011

Sen sist...

Jag måste ju banne mig vara sämst på att uppdatera just nu...jag antar att många små uppdateringar går via Facebook istället, men nog borde jag kunna uppdatera lite mer frekvent här också...
Sist skrev jag om Kenny Pavey och en av de bästa AIK-matcherna på länge, sen dess har det bara gått utför...
-förlust med 1-3 mot Häcken i Allsvenskan.
-förlust med 0-3 mot superettanlaget Åtvidaberg i Svenska Cupen.
-och nu dömda att förlora matchen mot syrianska med 0-3, samt böter på 150.000 kr för den avbrutna matchen. AIK har visserligen överklagat, men jag pustade nog ändå ut då straffet inte blev än högre...

Annars så var jag och såg Roger Waters uppsättning av the Wall på Globen för en dryg vecka sedan....

En enormt bra föreställning. Kanske inte den bästa konsert jag sett, men definitiv en av de bästa multimediaföreställningarna iaf...
Här ovan sjunger han tex låten "Mother" i duett med sig själv från 1980...
...och nedan bara en av flera stora "dockor" som hör till föreställningen.

Föreställningen har gjorts än mer politisk och något mindre Waters-fixerad, inget den förlorat på.
Enorma projektioner över den mur som hela tiden byggs upp stenblock för stenblock under konsertens gång.

Ibland sakndes David Gilmour kanske ffa i låten som framfördes ovan, Comfortably Numb, han skulle ju ha varit den som stod där på muren och spelade o sjöng...någon gång under turnen ska han dock dyka upp har han lovat, men den turen hade vi (naturligtvis) inte i Stockholm.
Ytterst glad att jag äntligen fått se denna matodontföreställning live, det var grymt.

Annars då...barnen och frun har varit lite småsjuka från och till, vilket bla gjorde att jag blev ensam i bilen till farmor o farfar i lördags, och besöket bara varade över dagen.

Vi har grillat en hel del, och mer lär det bli, det finns få saker som är så gott...o får man sen dessutom sitta ute och äta så är det ju perfekt.

Igår beställde vi nya pass till hela familjen, och idag fick frun ett sms om att vi kunde komma o hämta dom, snabb service...
Igår var vi även på dotterns klass loppis, men köpte egentligen bara sånt hon tillverkat själv.

Plöjer fjärde säsongen av Criminal Minds, kollar in Pluras kök, lyssnar på nya Veronica Maggio, Movitz och Sparanza på Spotify premium så klart, laddar ner den ena roliga appen efter den andra, facebookar och spelar lite Buzz med barnen...och ja, jobbar också såklart...o där tar vi varje tillfälle att på lunchen sitta ute o äta eller iaf fika...

...och nu ska vi stöka i ordning lite inför besöket i morgon kväll...grillning med vännerna Matte o Carro.

/Bogie, som kanske ska bättra sig med bloggningen...

Inga kommentarer: