söndag, juni 10, 2007

Nu blommar det...

Tokvarmt och hela trädgården exploderar i ännu en etapp.

...här har det tex vuxit upp en klassiker från 80-talet, en swing-ball...

Vår kaprifol.

...prästkragar...

...pioner som knoppas...

...och självklart attackeras av myror...varav vissa irrar sig inomhus till vårt förträt...

...nån slags Iris påstår frun...

...och en närgången Vallmo...

...och syrénen...

...o detta är visst också någon slags Iris...kan inte ett smack om detta, men uppskattar dom likaväl.

...och även vår potatis har börjat komma upp ordentligt...blir smarrigt vad det lider...

...och strax ska jag till "min" stora gräsmatta o se hur den tar sig, trots att det brukar springas omkring på den av en massa killar (o ibland tjejer) med spettsiga skor... :S
En pyttig match-uppdatering senare ikväll kanske...
Hade ju planerat att gå på den supporterdag som arrangeras i samband med matchen, men igår kväll verkar jag ha sträckt en muskel, i axel/hals-partiet, jag inte visste jag hade. Värktabletter, massage o bubbelbad har avhjälpt det hela riktigt bra, men öl kanske inte är att rekommendera i sammanhanget...

/Bogie

Inga kommentarer: