söndag, juli 30, 2006

...so let it rain...

Ja så påbörjade jag då min sista semestervecka, och jag hade inte mer än satt foten innanför dörren innan det brakde loss...och resten av veckan ser inte heller ut att bjuda på det vackra väder som varit de två veckorna jag jobbat. Men jag ska inte klaga (är det inte det jag just gör?), de tre första semesterveckorna var mycket bra.

"...det regnar i Väsby idag...."


Trots oroligt väder begav vi oss i lördags till Skoklosterspelen, som bland annat bjöd på "Krutrök och kanoner" (bilden), en del fäktning, pilbågsskytte, vikingar, barnteater mm mm, men sonen fick ändå världens spel för att han inte fick ett träsvärd till (det hade väl blivit det sjätte svärdet i samlingen gissar jag). Så trots en rätt trevlig dag så lämnade vi Skokloster sura, arga och griniga.

Kvällen avslutades dock hemma hos goda vänner med god mat grillat under goda(?) parasoll...vädret var väl inte det bästa, men sällskapet var trevligt och skratten många. Sonen som hade haft en vrång dag hade dessutom en trevlig avslutning av dagen, så slutet gott allting gott.


/Bogie, the rainmaker...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag hade också tänkt åka till Skokloster idag..! Men har man ingen bil, så är det inte alldeles enkelt.
Det fick bli kolonilotten, och det var inte så dumt det heller. Här har nämligen solen vräkt ner hela dagen!

Bogie sa...

Kul att du "hittade" hit, välkommen!
Hade ju varit något, att stöta på er på Skokloster, men ett annat år då kanske :)

Anonym sa...

Ja, vi får satsa på nästa år. Men då får ni lämna regnet hemma.