söndag, november 18, 2007

Så jävla usel...

...på att uppdatera bloggen...
...men veckan har väl gått sin gilla gång...simskolor, kör, dans...
I fredags drog frun och 11 andra slitna mödrar ut på Ålands hav och kopplade av/söp, så jag blev ensam hemma med barnen. Pizza, Bolibompa och Dobido med Markolio fick kvällen att förlöpa väl.
På lördagen var det dags för dotterns andra fotbollslektion, precis som förra gången fick vi inte vara med mer än de 10 sista minuterna, och då "spelade" dom tvåmål...kände igen dotterns rörelsemönster långt ifrån boll eller nära men ointresserad av bollen, från sonens korta fotbollskarriär...men hon säger att det är kul, och så länge hon tycker det kommer hon naturligtvis få gå kvar.

Dottern i svarta shorts...

Efter lunch åkte vi in och hämtade mamma vid Birka-båtarna, och hon hade godis med sig både till mig och till barnen...
Köpte lite middag på vägen hem och sen slappade vi bara i soffan resten av kvällen.
När barnen somnat försökte vi oss på senaste Pirates of the Carabian, men frun slocknade till förtexterna och jag timmen senare...
Roligast var dock när hon säger åt mig att "Stäng av ljudet!" Vilket ofta brukar betyda att nåt av barnen rört på sig eller hostat. När jag väl lyckas pausa filmen så frpågar jag varför jag skulle tysta filmen, och då får jag en snarkning till svar...ibland går det undan :)

Idag, söndag skulle vi egentligen åka till svärmor o svärfar för en försenad farsdagsmiddag, men mitt i all förberedelse, barnen var nyduschade, jag strök kläder o frun var på väg in i duschen, så klagade dottern på att ha ont i magen. Jag föreslog att hon skulle gå på muggen, men det hjälpte inte...
Hon klagade lite mer o grät nästan, frun tröstade henne, och då kom spyan, över hela mamma...ny dush för dottern och film istf att åka till mormor o morfar...vi stannade hemma hela familjen, och det är ju inte utan at man känner sig lite sympatisjuk...vi har ju andats samma luft, ätit samma käk...så här väntar man bara på vinterkräkan...
Vi får se hur det går...
...och när jag uppdaterar bloggen härnäst...

/Bogie


Inga kommentarer: