tisdag, november 27, 2007

Kick off...

...ja inte blev jag duktigare på att uppdatera direkt...men nu kanske jag hinner, då det för tillfället är lite lugnt på jobbet...

I lördags var det äntligen dax för Sweden Rock Festivals Kick Off på Tyrol, lite av en "firmafest" för oss som hänger på SRF:s board. Plötsligt är liksom halva Sverige samlade på en liten plätt, folk man kanske högst ser en gång om året om ens det, men har desstomer utbyte av via boarden.
Jag började med ett par boardarvänner redan innan på Akkurat med ett par goda pilsner, sen slöt än fler upp där, och egentligen hade det varit det ultimata i träffsynpunkt, att kunna sitta ner o snacka över en öl eller fjorton...men ganska snart begav vi oss ner till den "uschliga färjan" som tog oss till den "uschliga ön" (är ni Gnagare så förstår ni ;)

Som vanligt bjöd kickoffen på en lång(-sam) kö innan man kom in i värmen...
Sen hann man väl inte mer än köpa en öl o hälsa på ett par boardare innan Hazy/Dizzy, AC/DC-tributebandet som vann Battle of the tributebands" i somras, drog igång.

Efter det var det tyvärr nästan lögn i helskotta att föra nå längre konversationer med dom man träffade, och i ärlighetens namn så började väl alkoholen oxå ställa till problem på den fronten...men många glada o goda boardare träffade man i minglet...
Hazy gjorde en kanon-spelning, och det är ju inte utan att deras förebilder vore kul att nån gång få se...på SRF eller varför inte Stadion...

Det presenterades band i pauserna mellan banden, men jag tänkte vänta med vad jag tyckte om släppen...
Band nummer två var Sabaton, och dom gillas skarpt av mig, mycket bra. Tyvärr inga bra bilder med mobben...
...så inte heller på "band" nummer 3, ex Heep:aren Ken Hensley som körde helt solokvist. Jag har aldrig varit nåt stort Heep-fan konstigt nog, men han genomförde väl en helt ok spelning ändå...
Fjärde bandet var det på boarden smått upphausade bandet Gotthard, och det var naturligtvis lite större produktion, lite mer drag, men jag förstår ärligt talat inte var i kulten består, men visst, helt ok.

Sen som sista band kom Sweden Rock All Star band med Mats Levén (kan ju inte missa att skriva ex Sabbtail här :) och Marc Boals på sång, Janne stark...

...Uli Jon Roth (ex Scorpions) på gitarr. Sen hoppade även Ken Hensley in och körde Purples "Child in time", vilket ju i sig var rätt kultigt...
Ett helt ok, men något förkortat sett avslutade kvällen i det närmaste...
Sen var det bara att hämta ut jackan, säga hej då och sätta sig på bussen hem.


Bandsläppen då...

Låt mig kategorisera dom som följer:

Band att åka ner för:
Judas Priest. Var nere -02 för Halford och -04 för Priest, så visst lockar the MetalGods.

Band jag gärna ser om jag skulle åka ner:
BÖC
Saxon
Uli Jon Roth
Mustasch
Sabaton

Band jag säkert oxå skulle kunna tänka mig att se:
ELO
Tesla
Gotthard
Bonafide

Övriga som jag har taskig koll på eller som inte lockar alls:
Derringer band (aldrig hört talas om)
At the gates (hört namnet, thats it)
Ministry (tror inte det är min bag)
Coheed and Cambria (känns dock som att jag borde kolla upp dom)
Hensley/Lawton Band (känns dock som att jag borde kolla upp dom)
Carcass (tror inte det är min bag)
the Blues band (säger mig ingenting)
Dare (borde jag känna till)
Havanna Black (noll koll)
Lizzy Borden (noll koll)
Shakin Street (noll koll)
Astral Doors (känns dock som att jag borde kolla upp dom)
Volbeat (noll koll)
Axewitch (hört namnet, thats it)
Avatar (noll koll)
Negative (hade gärna sett ett Type O innan...noll koll).

...så just nu är det väl inte aktuellt med en tripp ner till Blekinge, men visst vore det mumma om det bara kom ett par-tre band till i sektionen för "Band att åka ner för"...och det behöver inte vara stora namn som AC/DC eller Van Halen...det räcker gott med Marillion, Fish, Type O Negative...o Sabbtail :)

I övrigt vill jag bara tacka alla trevliga boardare jag hade äran att träffa, hoppas det inte dröjer lika långt till nästa gång!
/Bogie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart Bogie ska åka på R n´R i Norje 2008! :0)

/Lillis/JernJungfrun

Bogie sa...

Så värst klart är det inte...men kul vore det så klart!