torsdag, maj 28, 2009

Elektrisk afton...

Igår så var det då äntligen dax att få se Electric Boys igen...jag har iofs inget minne av att ha sett dom tidigare, men under lite diskussioner under gårdagskvällen så kom vi fram till att jag nog måste ha gjort det ändå...Vattenfestivalen? Kompband till Svullo (R.I.P) på Grönan eller rent av som förband till Yngwie i Solnahallen...inga starka minnen från nåt av detta, så comebacken igår var lite av en premiär för mig ändå :)

Började med ett par öl på Debasers uteservering medan jag inväntade kompisar/boardare, och sen blev det väl någon öl till innan förbandet Backdraft gick på scen.

Hade inte hört dom alls tidigare, men jisses vad bra dom var. Ruskigt tight och svängigt, definitivt något som ska kollas upp ytterliggare.
Men den stora begivenheten var naturligtvis Electric Boys.

...som gick på scen strax före elva med låten Psycadelic Eyes, som sen följdes av Groovous Maximus och Knee Deep in You...och ja sen följde idel ädel pärlor från främst (eller bara?) de två första skivorna.
Mary, Electrified, Rags to riches, Lips and Hips osv...det var nog bara Get Nasty som jag saknade av hittsen tror jag...
Låtarna satt som dom skulle och det svängde riktigt bra spelningen igenom. Ska man klaga så var det väl på den något korta speltiden och den enorma värmen i lokalen, men i övrigt kan jag nog inte komma på så mycket att klaga på...
Grattis ni som ska till Sweden Rock!
Hade tänkt att lägga upp en videosnutt oxå, men det var tydligen ett tag sedan jag gjorde det senast, och google-video har tydligen tagit bort den tjänsten (att lägga upp vill säga), så jag får väl skaffa mig ett youtube-konto vad det lider...

Hemma och i säng först vid 01:30...så man var väl lite mosig nu på morgonen...och då behagar naturligtvis bussjäveln på att inte komma öht...tur man har alternativa resvägar...och att man hann in på jobbet innan regnet tog fart...

I övrigt så är barnen fortfarande "konstigt" sjuka...bara en lätt feber på runt 38 grader, men inga övriga symptom. Dottern har väl hostat lite, men det är oxå allt.
Frun vabbar sin andra dag idag, efter mina två i början av veckan, så i morgon är det nog dax för mig igen...om dom nu inte skulle ha blivit bättre tills dess (hoppas!)

...och ikväll är det derby...huga!

/Bogie

Inga kommentarer: