torsdag, juni 25, 2009

Återbesök...

Har lite småångest över två saker när jag nu har semester, det ena är att hitta på mat till lunch, och det andra är att hitta på något för barnen att göra...
Just den senare ångesten drev mig till Tom Titts igår, onsdag...

...och även om det är dyrt att komma in, 485:- för en vuxen och två barn, så får man valuta för pengarna...
Barnen fullkomligt älskar det, och det enda tjaffset som förekommer är väl i stort sett när jag försöker få dom ifrån en attraktion till en annan...
Lunch-buffén är fortfarande väldigt privärd och god måste jag påstå, barnen vräkte i sig pannkakor och jag åt både lax och köttfärssås...och avslutade med pannkis jag oxå...65 spänn per barn och dryga hundringen för mig, och då ingick dryck (och kaffe för den som ville ha det).

Har inget minne av att vi var igenom någon spegellabyrint senast, och denna var faktiskt så pass välputsad att jag gick in i väggar vid ett par tillfällen...

En riktig favorit var denna röstförvrängare, barnen lät ömsom som grova byggarbetare och ömsom som smurfer, mycket skoj...fick slita dom därifrån...

Att göra stora såpbubblor var oxå väldigt kul tyckte dottern...

...men bäst precis som förra gången var stormsimulatorn ute i trädgården...tre långa besök blev det under dagen...
Andra favoriter under dagen var ett litet fritt fall, spiralrutschkanan från våning fyra enda ner till bottenvåningen, den fjärrstyrda fontänen, mm mm...

/Ångest-Bogie, som i morgon besöker Naturhistoriska muséet innan vi möter upp med frun och ser en film på Cosmonova...och i nästa vecka blir det Grönan och Ice Age 3...samt tandläkarbesök och ett kort besök av farmor och farfar...och det är bara början på den veckan...

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Tips: Hyr roddbåt och ro runt Djurgården! :)

Anonym sa...

Semester???????


/R