tisdag, juni 16, 2009

Sommarlov!!!

Jag kunde faktiskt inte tro mina ögon när jag vaknade i morse...himlen va knallblå...
Vi hade varnats om att vid regn så skulle dotterns skolavslutning hållas i matsalen, och då skulle enbart barnen få rum...men nu lyste solen, underbart.

Sommarlov solen lyser skönt!
Sommarlov gräset är så grönt,
himlen blå
vill jag nå
när jag fångas utav vinden ,
sommarlov sköna sommarlov

Havets vågor sakta rulla in
ååå jag känner
sommaren är min.
Sommarlov solen lyser skönt!
Sommarlov gräset är så grönt,
himlen blå
vill jag nå
när jag fångas utav vinden,
sommarlov sköna sommarlov!!!

Så här vacker var dottern och hon njöt i fulla drag av de sista minuterna av ettan...

...och så den något mindre officiella versionen...
Bilderna tagna från den videokamera jag höll i för att föreviga dotterns klass framträdande...

Vi stod rätt bra till både jag och frun till en början, men mer och mer folk trängde sig framför, och jag med mina 195 centimeter känner inte att jag kan stå allt för långt fram...men det tyckte andra tydligen...
Fick iaf en glimt av dottern i närheten av en högtalare och filmade...

...och då ska nån jävla morsa vinka till sitt barn...vink, vink...

...ja o så ska nån flytta sig bakåt, kanske ger lite bättre synfält...
Och nu ska man då tänka på att jag är 1,95 och har videokameran en bra bit över huvudet...men va fan hjälper det...

...jo kolla, där, smått döljd av högtalaren syns hon ju faktiskt...

...och då ställer sig en fröken ivägen och gungar och sjunger...tack för den!
Inte ens dotterns fröken...
Man kan ju bli vansinnig för mindre...

Sen hittade jag en bättre plats, men då var ju dotterns sång slut sen länge...även plats två invaderades dock snabbt av vuxna som stod så nära dotterns klass att man kunde tro att de tillhörde klassen...så på tredje platsen fick jag äntligen lite bättre filmmöjligheter till Den Blomstertid nu kommer.
Sen blev det saft och tårta...och sen hemgång...
...och nu SOMMARLOV!!!
/Bogie, som inte har sommarlov, men väl fem veckors ledighet...

Inga kommentarer: