torsdag, mars 25, 2010

Idag är det våffeldagen...


...och min far fyller år!
Nu tror jag väl det är si och så med våfflor på Silja-båten han firar sin födelsedag på, men det finns säkert mycket annat gott att smaska i sig av.
Grattis från familjen Eriksson junior!
...och ett krya på sig till mor, som inte är helt kry på resan, tråkigt.

Annars har det väl inte hänt så mycket sen sist...frun fortfarande sjukskriven för en ond fot som ingen riktigt vet felet med...den gör ont och är svullen, det kanske räcker så, men det vore ju trevligt om man visste mer än symptomen, så man kan behandla...nu är det mest vila och högt läge som rekommenderas, och det blir väl så där lagom kul i längden kan jag tro.
Själv är jag nog drabbad av, om inte musarm så iaf iPhone-tumme...nåt har jag gjort iaf, då högerarmen värker...

Båd fru och dotter var hos tandläkaren igår, och dottern fick både bedövning och dra ut en dum mjölktand som satt utanför och ivägen för den riktiga tanden...det grejade hon tydligen galant, men ville inte dansa på kvällen sen...det gjorde dock sonen.

På tv är serierna i full snurrning, CSI (som kör nåt trippelavsnitt nästa vecka med Las Vegas/Miami/NY), Boston Tea Party, Greys, Roomservice, True Blood, Plura o Mauro, Halvåtta och en hel hoper andra serier följer vi mer eller mindre slaviskt.

iPhonen går som vanligt varm (därav tummen), just nu utöver Facebook (som nu funkar på jobbet, kors!) är det Worms och Words with friends (alfapet) som spelas mest.
...och på lördag ska jag till Tullinge för det årliga HårdRocksKonventet...trevligt!

Det var det för nu...

/Bogie

Inga kommentarer: