fredag, september 03, 2010

Vabbar...

Redan under onsdagen gick dottern hem från skolan med ont i halsen, och på torsdag morgon stannade både både hon och sonen hemma från skolan med mamma.
...och idag är det då min tur att stanna hemma med de ynkliga små...nu är dom väl varken särskilt små eller ynkliga, men helt friska är dom inte heller...

Vi bedömde det iaf som att dottern var tillräckligt "frisk" eller pigg för att gå ner till sin skola för att vara med på skolfotograferingen...
Trots att frun talade in två meddelanden på klassens telefonsvarare, var det inte förrän hon talade in på skolans telefonsvarare som vi fick en återkoppling...klassen skulle fotas om tio minuter nere i gymnastikhallen...så långt bort från oss man kan komma på skolgården...dvs på andra sidan stora vägen bla...
Men med en rask promenad så var vi på plats i tid för fotograferingen. Jag ställde mig i bakgrunden och observerade, och det var rätt kul...dels att se hur fotografen placerade alla, och hur vissa element i klassen har rätt svårt att lyda och sitta still...
Ett foto blev det iaf...

Dottern längts bort, översta raden...
På väg därifrån lyckades busgrabbarna i klassen välta hela bakgrundsduken...bra jobbat.
Sen gick vi hem o satte oss vid våra burkar igen...jag vid fruns laptop för att blogga mm, dottern vid min stationära dator för online-spelet Moviestar planet och sonen vid tv:n för PS3-spelet Transformers...on line han också...

/Bogie

1 kommentar:

magda sa...

Heja busgrabbarna!