torsdag, september 23, 2010

Blue Man Group!

Igår efter jobbet var det till att snabba sig hem, kasta in barnen i bilen och vända åter in mot stan...
Väl framme vid Medborgarplatsen blev det en snabb middag på Pizza Hut, dvs vi åt fort, servicen var lika långsam som alltid...men gott var det.
Sen tvärs över gatan till Göta Lejon och Blue Man Groups föreställning.

Vi hade platser på rad 2 i mitten, och rad 1-5 var galonklädda, och man hade en privat regnponcho att klä på sig innan man kunde sätta sig ner och se på showen.

Jag måste erkänna att jag var lite tveksam till att tre blåmålade män i svartakläder skulle kunna underhålla en hel publik och ffa barnen i 1 timme och 45 minuter, men jisses som dom levererade...
En förutsättning är kanske att man gillar slagverk, men just den biten är då inga problem i vår familj.
Här nedan ett av deras konstiga slagverksinstrument, ett stort antal avloppsrör i olika längd som används som en xylofon/marimba. De tre var dessutom kompade av minst två-tre andra slagverkare uppe i varsin bur på var sida av scenen, så ja, det dunkade en hel del...

Det var även en hel del humor, mycket baserad på deras alien-utseende, en hel del kladd och splasch med färg, lite äcklande med mat, men också en del samhällskritik om internet mm.
Jag tänker då rakt inte gå in på allt tok de hittade på från scen och ute i publikhavet, men nedan syns delar av den enorma mängd med "toapapper" som forslades från bakre änden av lokalen, genom publiken och fram till scen...ibland hade ffa dottern så mycket papper över och omkring sig att man inte såg henne alls...och det var tydligen väldigt kul tyckte hon (tack o lov!)
Frun lyckades dessutom sitta ivägen för den gele-projektil som slungades ut i publiken.
Det är resterna av den som dottern håller upp i påsen här nedan...
Efter showen, medan jag hämtade jackorna i garderoben, så dök två av de blå gubbarna upp ute i foajen för lite improviserade fotosessions.

Nu är varken jag eller barnen tillräckligt buffliga för att ta oss fram vid såna här tillfällen, så detta var det bästa i bildväg jag lyckades med...kanske sonen lyckades bättre med sin mobil...

Hur som, en riktigt, riktigt bra och rolig show, så har ni chansen, gå o se dom, det rekommenderar jag verkligen.

/Bogie

Inga kommentarer: