tisdag, september 14, 2010

Jag ser bra ut...


Igår, måndag, så putsades nämligen alla våra 16 fönster plus en verandadörr...och skönast av allt, vi rörde inte ett finger, inte ens ner i plånboken, då detta var en födelsedagspresent från mormor (barnens vill säga). Först sas det vara en en present till frun, som ju fyllde år nyss, men sen uppdagades det ju att det var jag som sa att vi lätt skulle greja den där putsningen under semestern...så nu blev det en present till mig...en av mina bättre :)

Annars kan man lugnt konstatera att hösten är på väg, kolla bara dessa färger strax utanför vårt nyputsade köksfönster...

Vilket jag uppmärksammade när jag satt o lurade på vår sopbil i morse...hade nämligen tänkt få en bild på den, åkandes på cykel- och gångvägen som går förbi vårt hus...
Det har nämligen klagats från åkeriet på att de boende parkerar i gränderna och att dom knappt kommer fram, och än mindre kan vända på vändplanerna. Just på vår vändplan brukar vi parkera, om än dikt in till huset, och knappast ivägen för någon. Men visst, begär styrelsen att vi ska parkera i garaget eller på gästparkeringen på måndagkvällar så kan vi väl offra oss på det...
Nu spelar det dock ingen roll hur fri vår vändplan än är, så tar sopbilen ändå cykel- och gångvägen runt vårt och grannens hus...
Nu ska jag ju inte klaga på det heller, för i enstaka fall så är jag själv tvungen att ta den vägen, oftast då någon packar in eller ur bilen, eller i värsta fall parkerat helt galet...
Igår var ett sånt fall, och sämre parkering har jag faktiskt aldrig upplevt...

...mitt i gränden, med en moped...helt omöjligt att ta sig runt utan att köra upp i gräset...hur fan tänker man??? Måste ju vara jättesvårt att parkera den åt sidan, det är ju så fullt...suck!

/Bogie

Inga kommentarer: