söndag, oktober 24, 2010

Helgen...

Började riktigt bra på Sjövillan i Sollentuna...

...som är ägd och driven av en klasskamrat till mig. Där träffade jag utöver henne, också 10 andra gamla klasskompisar från högstadiet...eller ja, som jag gick i samma klass som från 2:an till 9:an. Det bjöds på god mat och dryck, mycket snack o skratt kvällen igenom, och vi avslutade först då fredag blivit lördag...

Lördagen sen var rätt slö, med en fru som inte var helt kry och jag som var lite trött...en promenad ner till ICA med barnen blev det iaf.

Idag söndag så fick dottern äntligen ha sitt kalas för sina vänner...
Nu ville hon hellre ha ett "bio-kalas", och då fick hon bjuda lite färre vänner, men av de fem bjudna så kom iaf fyra.
Vi började på McD där det bjöds på Happy Meal...

...och vad är chansen att det vid bordet bredvid sitter en mammaledig kollega...
Sen på väg till bion så möter jag en fd kollega...Kista är ett populärt ställe :)
En del popcorn o dryck köptes sedan...


...och sen var det dags att inta salong 3 och sätta på sig 3D-brillorna...

...och invänta...

...en rätt skön 3D-animerad historia om mannen som ville vara världens ondaste, genom att bla stjäla månen...roligast var dock hans lojala men inte så klippska hjälpredor, Minionerna...

Rapporterar minionen Bogie från soffan...

Inga kommentarer: