söndag, oktober 17, 2010

Underbar seger!

2-0 mot bottekonkurrenterna Gefle, ett steg upp från kvalplats, både Bangura och Atta på plan, Goran gjorde mål och vi klarade oss bra utan häktade Dulle. Fint väder men lite kallt, ja nästan allt var bra, utom knät(?) jag fick i ryggen och ordväxlingen där efter. Killen som orsakat det hela, två rader upp, bad om ursäkt direkt, killen som rasade in i mig och som jag lite onödigt blev arg på visade förståelse i halvtid och skakade tass, men fjanten som bara skulle munhuggas o inte öht var inblandad tjattrade vidare om att det var ståplats o sånt fick man tåla matchen igenom. Visserligen inte till men väl adresserar åt mitt håll.
Jag svarade redan runt knuffen att jag stått här i 20 år(redigt fjantigt argument, jag vet) så jag nog visste vad som gällde, men trots att vi nog bägge huserat på samma 10kvm de senaste åren, hade han aldrig sett mig...här skulle man kunna dra upp det där om apan :)
Kan tillägga att enda gången jag försökt uppfostra någon hur det går till på Norra Stå var när det invaderades av Champions League intresserade 1999, och de försökte hävda sina numrerade platser (Norra är o förblir onumrerat!)
Nu är det historia dock...nu ut i det soliga höstvädret.

/Bogie

Inga kommentarer: