torsdag, oktober 28, 2010

Vintersvålar...


Igår fick jag nog av halt väglag och bestämde mig äntligen för att lämna in bilen på jobbets lilla tvätthall, där dom bla just skiftar hjul...
När jag ändå var där så beställde jag en tvätt av sommarhjulen samt en utvändig tvätt av bilen.
Vid 16-tiden var jag ner och betalade, och då de gjort bra jobb innan var jag dum nog att inte begära ett kvitto...även dum nog att inte gå o titta till bilen o se att allt var ok.
När jag åter kom ner, klockan 17, för att köra hem, visade det sig att dom "glömt" att tvätta bilen...allt annat var dock utfört.
Så i morse var jag tillbaka, och dom tvättade bilen åt mig, puh.
Att varken dom eller jag kan räkna lyckades jag inte fixa till (mest för att det inte var samma personal idag, och jag som sagt inte bad om något kvitto), så det hela kostade mig 100:- mer än listpris...men nu sitter vinterhjulen på och bilen är ren och fin, alltid något.

Annars så har det varit och kommer att förbli rätt stressigt...
I går natt ordnade frun den mat vi ska ha med oss till sonens knytis-höstfest.
I morse packades det picknick inför dotterns skolbesök på Tekniska museet.
I kväll kl 17:00, höstfest, och innan dess ska jag hem o plocka upp utklädd dotter och maten.
I morgon på pappret lugnt, även om kollegan har semester då och efterföljande vecka.
Lördag: städdag i området, sen Halloweenfest på StEssingen och sen en till i Kungsängen.
Söndag: AIK-Elfsborg, årets sista hemmamatch, och kanske Tjernas sista match på Råsunda.
...och sen är det fan måndag igen...
Huga!

/Bogie

Inga kommentarer: