lördag, augusti 12, 2006

Film våld...

När man så var hemma med barnen på fredagen, så dök inte Micke-hanverkare upp, då vi kunde ha snackat lite irl och inte bara via mobben...

Sonen fick Tekken 5 i födelsedagspresent den 7/7 under premissen att minsta miss-skötande som att föra spelet ut i verkligheten med sparkar o slag skulle medföra spelförbud. Han har fått ett tredagars spelförbud tidigare då det enda han snackade om var Tekken, tom när han vaknade för att kissa mitt i natten.
Igår satt jag o snckade i telefon med frun när det plötsligt börjar gråtas hejdlöst från sonens rum. När jag kommer dit sitter sonen i ena änden av sängen och ser grymt skylldig ut och dottern sitter i andra änden och gråter, gråter, gråter... Till slut får jag fram att sonen sparkat dottern på näsan när de busat med varandra. Medan jag tröstar dottern och försöker få mer detaljer så förklarar jag också hur fel det är att sparkas. Jag nämner för sonen att det lär bli Tekken-förbud i ett par dagar för detta tilltag, även om det inte verkar ha varit helt med flit.
När det sen visar sig att dottern börjar blöda ur ena näsborren så blir nog sonen mer rädd än dottern, och plötsligt har jag två barn att trösta...Sonen föreslår tre veckors Tekken-förbud, men vi kommer överens om att en vecka blir nog bra.

Trots sparken ovan så åkte jag och barnen in till stan och hälsade på mamma på hennes kontor en snabbis, för att sedan gå på bio tillsammans och se
"Gustaf 2" . Filmen i sig var betydligt sämre än ettan, men den lilla förfilmen med "Scrat" från "Ice Age" var bara den värd biljettpriset.


"Saw 2" som nämndes i förra posten såg vi först igår kväll, och nej, den var inte särskilt bra...
Har varit lite sugen på att se ettan, då det var rätt länge sedan jag såg den, samt att det kändes som att jag hade lite för höga förväntningar på den när jag såg den, och att den borde få en ny chans...inte direkt sugen efter gårdagen...

/Bogie, som drar till Norrtälje ikväll för lite tung hammond av tributebandet
Deepest Purple...
...och nä, det ska inte vara nåt jävla skrivihop.nu i rubriken ;)

Inga kommentarer: