söndag, oktober 01, 2006

10.000 ord...

Det börjar gå långt mellan uppdateringarna, men så här på söndagskvällen ska jag väl få till nåt iaf...jag låter helt enkelt bilderna leda mig, och en bild såger ju mer än 1.000 ord så...här kommer 10.000 ord, plus en o annan mening också... :)

Ja, tro det eller ej, men badkaret har haft sin premiär, barnen i lördags och jag idag. Tyvärr verkar ju inte allt funka och att fylla karet tar en evighet, men själva badet var inte alls dumt.

Nästan hela helgen har vi jobbat på vår hall, det har rivits lister och foder, spacklats lite grann och satts upp en massa våder av "Easy cover". Vi har en våd kvar, men vi ville att spacklett under den skulle få chans att torka först...

Nu återstå bara att bestämma vilken färg vi ska ha...ja o måla o smälla upp alla foder o lister igen då...

I tisdags var jag på ytterliggare ett Stockholmsderby, ett av de värsta hittills...AIK blev fullkomligt utspelade och förlorade både matchen mot bajen och första platsen i tabellen till Elfsborg.

...och farmors barnvaktande gick väl också sisådär, barnen sov visserligen när jag kom hem 22:45, men dottern hade bara sovit en knapp timme då, och sonen hade snyftat sig till sömns timmen innan dess...
Dottern sov dessutom i bästa Pippi-stil när jag tittade till henne... :)

...under tiden "roade" sig frun med sin avdelning i detta hus, och inte nog med att de hade ruskigt god mat med mycket svamp i (avis!), jag gladde dessutom en bajare med mina sms-rapporter från Råsunda... :(

På onsdagen lekte vi brand/utrymningsövning på jobbet...Bogie är fokuserad och håller koll på E2:ans personal...

Bland de ofokuserade kan man räkna in bankens storätare, min mors forna kollega, och två forna kollegor på avdelningsnivå till mig...

Cirka 2.500 "banknegrer" har pitchinvaderat Rissne IP, inte stod det nåt om de kravallerna i kvällspressen inte...

Återtåget...

I lördags var vi på Väsbys Knallemarknad, där barnen naturligtvis hittade till tivolit, som faktiskt kändes lite seriösare än i våras då vi var där senast.


...och till sist ett par bilder som aldrig skulle fotats om det inte vore för mobilkameran...

...nån som tror att det blir en kall vinter?

(obs, produktplacering)

På mitt jobb vill dom inte att vi spolar ner varandra på toaletten...

(obs produktplacering)

Ja det var väl ungefär vad jag hade att komma med i de skälvande slutminuterna av denna vecka...

På återseende!
/Bogie

Inga kommentarer: