söndag, oktober 22, 2006

150 bast.

Min kära arbetsgivare firade i veckan 150 år, detta gjorde man bland annat med tårta på avdelningen förra fredagen, då jag var ledig så klart (attans!) och med att sätta upp banderoller på de olika husen i Sverige.

Här en av banderollerna på det hus jag jobbar i.


Man firade dessutom jubiléet med en stor fest i Stadshuset i Stockholm förra lördagen, med kungen o drottningen och med framträdande av bland annat Bryan Ferry.
Veckan som följde var det sedan "fotfolkets" kvällar i Stadshuset, med ca 1.000 pers per kväll i en veckas tid kan man förstå att det är ett ganska stort företag...
I onsdags var det iaf min tur att bli bjuden.

Blå Hallen innan den invaderades...


Maria "Sally" Lundqvist ledde kvällens festligheter, här i härligt bank-grön kreation :)

I matväg bjöds det på;
Mozarellaterrin med grillad parika, soltorkade tomater, kallrökt lamminnanlår och vinägrett. Kuvertbröd och färskoströra med örter till förrätt.
Varmrätten bestod av halstrad hälleflundra med ragu på grön sparris och rödlök, pak choy (som jag tror är en sorts lök?), rödvinssky och potatissallad med svamp och dill.
Och till efterrätt, vaniljglasstårta med hallonsorbet.

...och just efterrätten "paraderades" in precis som på nobelfesten, riktigt mäktigt faktiskt.

Sen blev det naturligtvis kaffe också, och jag drack min första kopp sen studentskivornas glada tid...inget jag saknat, och inget jag kommer att ta upp...

Under kvällen underhöll förutom Maria L och kvällens värd Bo Magnusson, även Jennifer Brown som väl inte riktigt nådde fram, det gjorde dock "trumvoklaisten" Svante Drake som höll en kort och rivig lite show. Det var även en manlig artist som bland annat körde en duett med J.Brown, men han kommer jag dessvärre inte ihåg namnet på...han funkade väl sisådär han också.
Till dansen i den Gyllene salen spelade tjejcoverbandet "Lady B Good", men trängseln var nog större vid baren där man kunde få ut sin fria drink...sen var det visst lite disco, men då satt jag redan på pendeln hem och surfade mig fram till att AIK spöat bajen i hockeyallsvenskan :)
Torsdagen var väl lite trög, men sen var man tillbaka i gammal form igen...
Lördagen gick mest åt till hemmapulande, en ny byrå byggdes och placerades i hallen, larmet kom återigen upp på väggen och en del annats sånt där smått o gott. Hann även med att på TV4 se AIK spela oavgjort borta mot HBK, 2-2 blev det till slut och man kunde efter den första halvlekens bedrövelse iaf pusta ut över en räddad poäng. Men två oavgjorda matcher här i slutspurten gör att det hägrande guldet känns en bra bit bort just nu...

Idag söndag...eller ja, nu är det faktiskt redan måndag, och av allt att döma en måndag som kommer att gå i vabbandets tecken, då dottern nyss fått byta säng sedan hon hostat tills hon spytt...man gör det när man får förkylningsastma vid minsta infektion...men vi får se, ingen feber, sover resten av natten och verkar pigg i morgon så kan det nog bli dagis ändå...
Var var jag nu då, jo, igår söndag var vi till Stockholmsmässan för att trängas med en massa andra Svenssons på "Hem och Villa-mässan". Vi hittade väl inte direkt någonting, och att gå o titta på badrumsavdelningen kändes helt meningslöst. Frun hann iaf se och prova några symaskiner från Singer...

En hel del folk var det...


Alla bilder i denna uppdatering är tagna med mobilen, därav den bristfälliga kvalitén, men behändig att ha med den är den.

/Bogie.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses, människa! Hur kan du leva utan kaffe??
Själv sitter jag och sörplar på en balja i detta nu..!

Bogie sa...

Tja, vad ska man säga, smaken är inge vidare, lukten är dock helt ok...o sen ser man ju dagligen hur desperata folk är om de inte får sitt kaffe, sån behöver jag inte bli... :)