söndag, januari 14, 2007

Julen är över, snön kommer...

Trodde ju inte det skulle bli nå vinter alls, men så vaknade man i förra veckan till en helt vit värld...nu höll den sig ju inte vit så länge, grå o slaskig mest, men inatt kom det blåsande en hel del mer snö, fast det är ju inte direkt så man behöver skotta än...


Strax före jul fick jag en julklapp av
SRF, och förra veckan vann jag veckans tävling på deras hemsida...

Kul att vinna, synd bara att DVD:n och From Behind-cd:n var med i julklappen också...och att jag redan hade fått t-shirten i samband med deras kick off...men snygga t-shirts kan man aldrig få för många av, o resten av skivorna var ju en kul överraskning. Nu ska jag bara se till att den brända skivan med James Dean Bradfield och Linda Sundblad (Lambretta), nä, ingen duett, kommer loss ur bilen så ska jag lyssna igenom dessa oxå.

I lördags vart det hektiskt igen...

...medan sonen, som här står i mitten och får en stor dusch, var på simskolan...

...så var dottern (i rosa) på barnkalas i de gamla hembyggderna Viksjö.

Sen hann inte mor o dotter mer än hem o hämta oss killar för att vända åter mot Järfälla och Jakobsberg...

...denna gång för ett annat barnkalas (pojken i mitten), men där det även var en hel del vuxna som bjöds på god mat och trevlig samvaro.


Sen först på söndagen städade vi på allvar ut julen...

...o här ska man veta att frun redan fyllt pappkassen i bortre änden av bordet med tomtar...skönt att bli av med dom på ett par månader...

Ja, det var senaste veckan det, nu har en ny börjat, och med det nya utmaningar...

/Bogie

Inga kommentarer: