onsdag, januari 31, 2007

Huspysslande...

På den front som en gång i somras startade denna blogg har det faktiskt hänt något...
Igår, onsdag hade vi hem en elektriker från badkarstillverkaren, och han bytte ut hela styrboxen, och sen funkade badet...trodde vi...
Vi trodde iaf så pass mycket på det att barnen fick återinviga badet med bubblor ur alla munstycken och radion spelandes Deep Purple. När sen badet avslutades och vattnet tömdes ur så sätter rengöringen igång, och på slutet av den blåses munstyckena rena, det var bara det att det aldrig slutade blåsa...efter en halvtimme stängde vi av badet med huvudströmbrytaren...och nu är återigen badkarstillverkaren kontaktad...

...ja, ja, barnen njöt så länge det varade iaf...


Annars har jag mest pysslat i ett annat rum, det sk data- eller hobbyrummet.

Vi köpte en ny, stoooor hylla från Ikea. Nu var den så stor att den inte gick att bygga i rummet den skulle stå i, och inte kunde vi bära den innervägen från köket heller, då det är för många hörn ivägen, dessutom vägde den modiga 85kg. Så vi konkade helt enkelt (nåja) ut den genom ytterdörren, drog den på kartongen den kom i, över snön och in genom verandadörren...puh...

Men nu cirka 5-7 år efter det att jag fått en skivspelare av kompisen Lulle, så har den äntligen kopplats in. Nu är det bara synd att en del skivor inte riktigt gillat vår bristfälliga magasinering under dessa år...men en hel del går det fortfarande att lyssna på.

Resten av hyllan fylls av de gamla kassett-däcket, dvd:n och förstärkaren...ja o en gammal, min första, tv också...och sen alla vinyler, en hel del gamla seriealbum och en o annan pinal därutöver...

Jag fick tillochmed in och upp min dator i rätt rum, så snart är lekstugan (gästrummet kallas det visst också) färdigt...eller jo, frun har börjat prata gardiner oxå...


I måndags provade barnen på att träna Kendo, sonen vart väldigt imponerad, dottern var väl något mer avvaktande och lite snabbare trött...

...här provas det på...

Riktigt imponerande var det både för dom och oss när de äldre satte på sig sina dräkter och började träna o sparras...om det nu kallas det...

Barnen vill iaf prova på det hela en gång till, och inte oss emot, detta var häftigt, samt att det var en väldigt välkomnande och öppen atmosfär i klubben.

I övrigt är det mest pallkörning som gäller...

Vatten, stan är full av vatten...

...och jag har aldrig fått en flaska butteljerat vatten av min arbetsgivare någonsin under de snart 20 åren jag varit anställd...men det har ju alltid varit skillnad på folk o folk...

Nu ska jag iväg igen...
/Bogie

Inga kommentarer: