söndag, februari 04, 2007

Kyrkliga...och profana...

Tro det eller ej, men vi har varit kyrkliga i helgen...
Vi besökte Fresta Kyrka i Upplands Väsby, där dottern gått på två kör-repetitioner, och sen, redan nu, fick sjunga upp i kyrkan.

Så här ser Fresta Kyrka ut utifrån...

...och här har vi delar av kören, med dottern längst ut på kanten, sjungandes nåt om Jesus och ljus, då detta var en speciell gudstjänst om just ljuset.
Hon var riktigt duktig med tanke på hur lite hon hunnit öva innan. Hade hon sen inte stått o dansat, och sonen varit lite tystare och inte försökt att svara på alla frågor som prästen ställde när de besökande barnen fick komma fram, så hde det varit riktigt trivsamt...nu var det ett par gånger då jag med glädje gått o satt mig i bilen... :)

Annars så är det väl egentligen bara jag som står på benen i familjen, resten är rejält förkylda, och blir nog hemma både från dagis, skola och jobb i morgon. Så att det blivit en del tv och tv-spel är väl inte mer än naturligt...
Efter det att barnen tidigare klarat av både Star Wars och Harry Potter så invigde vi dom denna helg i den underbara filmen där Willow räddar den lilla bäbisen Elora Dannan från den onda drottningen Bavmorda. Det var en kul film att återstifta bekantskapen med.


I går lördag var det ju dessutom den första deltävlingen i Melodifestivalen...på pappret såg det inte så dumt ut, men låtmässigt var det redigt uselt måste jag säga. Min och fruns "favorit", Uno och Irma (syrran hennes är bättre) kom ju iaf till andra chansen, så också dotterns favorit "Money" med Elin Lanto. Sonens favoriter, Andreas Lundstedt och senare Sofia, tog sig inte ens dit...
Man får väl glädjas med Gnagaren Tommy Nilsson som tog sig till finalen. Herr Nilsson var ju dessutom senast han var med i melodifestivalen gift med min forna grann-dotter..."jag mötte Lassie"...

...och ska man nu ändå klaga på musik så kan jag ju bara konstatera att de åtta, stryk det, nio senaste släppen till SRF inte var något jag hoppade högt av glädje över...Iced Earth, November, Amon Amarth, Nocturnal Rites (som jag faktiskt tror min kusin lirat med en gång i tiden), Tiamat (de två senaste har jag sett live tidigare), After Forever, All Ends, Vomitory och Trail of tears.
Långt ifrån de band jag helst skulle vilja se där, tex Saga, som gör sin sista turné med sångaren M.Sadler innan de går skilda vägar, Type O Negative som jag aldrig har sett live, Fish och Marillion (gärna tillsammans :), Soilwork och Sabaton som jag alldeles nyligen upptäckt för att nämna några...ja och så Sabbtail då, men det kan jag ju bara drömma om...
...och det svider fortfarande att Hultan kontrakterat Ozzy, som borde ha varit en given headliner på SRF!

Ja, ja, utan att det egentligen har hänt ett skit sen senast så lyckades jag få ihop en massa dravel, inte illa pinkat :)

/Bogie

Inga kommentarer: