söndag, februari 18, 2007

Fotboll är min melodi...

I lördags, dvs igår, så begav jag mig rätt tidigt iväg mot Solna, när jag passerade Skytteholm höll AIK på att värma upp lite smått. Själv ledsagades jag av den svart-gula-flagga på ett av höghusen i närheten...

Väl framme slöt jag upp med min fd granne och sen åkte vi upp till flaggans ägare, (Sir) Jonas V.

Där bjöds det enligt traditionerna på en sill-brunch. Nu äter jag ju inte sill, men tillbehören samt lax och räkor funkar ju alldeles utmärkt.

Så här festklädd var jag på brunchen. Bilden tagen av Carl.

Sen, sent om sider, tog vi oss ner till Skytteholm, och nu hade vi alla värmt ordentligt.

Vi kom precis lagom för att se det första av AIK:s fyra mål.

AIK-Sirius 4-0.


Annars har väl veckan flutit på som sig bör. Alla hjärtans dag firades lite smått, frun försedde mig med ett par skjortor och en slips, jag kontrade med en OBH Nordica Vattenkokare i Chili-serien, snygg som få (men jag orkar inte gå o ta en bild på den...de flesta av er vet säkert hur den ser ut iaf.)

Barnen fick "Myrmobbaren" på dvd, och den var, trots väldiga likheter med "Ett småkryps liv" och "Ants", helt ok. Snyggt animerad så klart, särskilt flugorna var häftiga, och ett hyfsat manus har gjort att den gått ett par varv i spelaren.

...och som vanligt skyller man på att man "tjänar" på att beställa fler artiklar på samma fraktkostnad, så en utgående trippel-box med Rayman-spel följde med. Rayman har alltid gillats av så väl mig som sonen, och med Rayman M som tillåter flera spelare så har även dottern fastnat för Rayman. Hon har öht, sen vi skaffade Buzz Junior i julas, hamnat i tv-spels-missbruket...så nu får sonen sällan sitta ensam o spela, till hans stora förtret...


Melodifestivalen då...inget vidare år i år känns det som, förra deltävlingen var väl ok, den första var ju under all kritik, och denna den tredje var ju inte mycket roligare.
Sonen röstade på ettan, Måns Zelmerlöw, dottern på The Attic feat. Therese och frun på Nanne...Jag tyckte väl att frun o dottern hade bäst koll o gav sjutton i att rösta, men det kanske man skulle ha gjort, för den andra låten att gå till final, den med Sebastian, var ju redigt usel.
...och som vanligt hittar man ju stölder, Magnus Carlssons var ju redigt bekant, även om jag inte kommer på låtens namn just nu...och Sebastians var kanske inte en stöld, men väl ett flirtande med dom som röstade på Andreas Johansson förra året...och Andreas är ju egentligen bara ett ihopkok på Bono o Hutchens...

På fredag kan jag rekommendera er att se Apes IQ på Snövit och A.M.P på Anchor, jag ska på båda är det tänkt...

/Bogie

Inga kommentarer: