måndag, januari 08, 2007

Snart dansas väl julen ut...

...men här presenterar jag stolt mitt julkortsuppdrag för företaget beQuoted.
Företagets VD är gift med en barndomskompis syster, och på så vis har jag fått uppdraget att teckna julkort åt hans företag ett antal år. Övriga julkort kan hittas på min mycket oupppdaterade hemsida http://www.bogie.se, kolla under serier/julkort så hittar ni dom.
Oftast eller ska jag säga alltid, är det så att VD:n kommer med ett eller flera förslag till ett tema, och jag gör en första skiss som jag sen scannar in och mailar till honom.

I år ville han ha med det hus på Sveavägen som de nyss flyttat till, så så här såg första skissen ut.

Sen kommer det ett svarsmail med en massa vettiga synpunkter och idéer, och jag tar tag i dom och gör skiss nummer två...

Här har tex tomten och julgranen blivit större (och företaget stavats rätt :), företagets logga har blivit julstjärna och bältesspänne, en banderoll med företagets namn och ett tydligare "God Jul" har också tillkommit.
Även på skiss 2 kom det kommentarer, även om det var färre så var dom kanske lite mer på detaljnivå. Tex gillades inte tomtens "bilförsäljar-attityd" :)

När VD:n var i stort sett nöjd, tuschades o färglades allt, scannades och mailades igen.

Allt går i ett relativt snabbt tempo, då vår första kontakt oftast görs i slutet av novemeber, början av december, och kortet oftast ska vara tryckt före Lucia.
Ett par små ändringar även på detta förslag...

Det färdiga reslutatet, som sen trycktes och även publicerades på nätet, på såväl hemsidan som i deras nyhetsbrev.


...så ja, God Jul igen då :)

/Bogie, säsongsarbetare...

Inga kommentarer: