tisdag, april 03, 2007

Lite tid över...

...eller lugnt på jobbet just nu iaf...

Så utöver mitt lilla mobbe-bloggande så har det ju varit rätt tyst ifrån mig, vilket i sig inte betyder att det inte hänt något...

Förra lördagen, den 24/3 var det dags för det årliga VHRK, Vårby HårdRocks Konvent, där ett gäng glada kompisar samlas hemma hos Ordförar´n redan klockan tolv på dagen, för att sedan spisa hårdrock i minst timmarna tolv.
Ett gäng stående inslag, som 1X2-frågor, SHIT-est (Swedish Hardrock Intelligence Test :), intro-tävlingar mm körs det. God mat bjuds det på och live-musik med två gitarrister (vad annat?) en basist, en sångare som fuskar med klaviatur och så Günter på trummor via länk från Tyskland...eller nåt...i vardagsrummet på ett radhus...

Här rockar Deep Shit järnet.

...det ger en viss atmosfär med live-musik i ett vardagsrum :)

Själv försökte jag promota Gothenburg Metal Festival, då de flesta är bekant med iaf organisten i Sabbtail.

Här käkas det pastagratäng, eller MTV-tårta som den kallas, i mängder. Även vitlök i mängder i denna kreation...

Efter mat och live-framträdandet, som iofs gjorde en bejublad comeback senare på natten, så är det Hårdrockstoppen som gäller. Varje deltagare tar med sig två av sina favoritlåtar på en cd-r, som sen alla andra får ge beyget 1-5. I år var vi endast 14 deltagare, så listan avklarades på bara ett par timmar :)

Här ser vi vandringspriset som den som sammanlagt varit bäst över kvällens alla aktiviteter tar hem, den Gyllene Släggan, som enligt utsago väger 6,66 kilo...i år togs den (som vanligt höll jag på att skriva) hem av Burman.

Själv har jag aldrig varit i närheten av att ta hem den...
Strax efter midnatt fick vi skjuts hem (Tack Ankan!), och tur var väl det, då jag/vi dels förlorade en timme iom sommartidens inträde, och att jag sen skulle upp "tidigt" på söndagsmoronen för att se dottern köra lite i Fresta kyrka...skilda världar kan man väl lugnt påstå :)

Dottern skötte sig riktigt bra, och farmor och farfar var även de på plats för att se och höra henne o de andra.
Söndagen var även min fars 71-årsdag, så vi firade honom hemma hos oss med lite god mat och våfflor som sig bör på våffeldagen.
När mina föräldrar sen väl åkte hem så kunde jag äntligen bejaka bakfyllan och krypa ner i bubbelbadet och sväva bort för ett ögonblick...

Nu i fredags, för snart en vecka sedan, så tog jag och frun ledigt för att röja i huset och trädgården.
Vi började med att tömma vårt förråd på Shurgard.

12 flyttkartonger, två stolar, en byrå och ett litet bord var precis vad som gick in i den lånade Peugeoten. Sen var vi hem o fyllde vardagsrummet med lådorna, för att sedan åka till Coop o köpa nya Elfa-hyllor, jord och mat.
Sen rensade vi bäst vi kunde, bla fick två lådor fyllda med VHS-band finna sig i att vara förlegade och hamnade på tippen, tillsammans med bla de två stolarna i bil(d)en ovan...fyllde peugeoten igen och åkte till återvinningscentralen.
På lördagen tog vi tag i trädgården, och fyllde åter bilen med skräp, denna gång något mer organiskt, men iaf. En hel del betong-plattor gjorde vi oss av med också. Kan lugnt påstå att bilen gick på knäna den rundan.
På söndagen fortsatte röjet så väl inom som utomhus, och på slutet av helgen så såg det faktiskt ut som ett hem igen...

Nu när jag skriver detta är det snart påsk, och röjet lär säkert fortsätta även över den helgen, även om vi kommer att hinna med ett par släktmiddagar och ett biobesök med barnen.

Tills nästa gång så får ni hålla till godo med Deep Shits live-spelning nedan, mycket nöje!
/Bogie


Inga kommentarer: