onsdag, september 03, 2008

Idol

Ikväll klockan 20:00 på TV4 börjar ytterliggare en säsong av ett av förnedrings-tv:s bättre koncept, Idol.
Nu med en helt ny, och för mig ganska okänd jury...ungefär som den förra mao, även om man kanske hört Swartlings namn nån gång tidigare...

Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson är de nya "mobbarna"...

Just Anders Bagge är ju för mig personligen ett roligt litet kapitel...tror han gick klassen under mig i gymnasiet, och sysslade naturligtvis med musik redan då...
Numera har han har skrivit och producerat till Janet Jackson, Madonna, Celine Dion, Santana, Nick Lachey, Jennifer Lopez med fler, men på gymnasiet hade han nog lite av en Limahl-crush...

...för så här såg han ut när han ville bli stjärna...typ 1986 kanske...
Scannat ur skolfotokatalogen.

...och här med ett band som han lirade med på nån skolfest...
Undrans om någon av de andra bandmedlemmarna kommit ens hälften så långt i sitt musicerande...minns att den korthårige pojken, Holger, gick i min klass i en hel lektion samt gav ut en väldigt synthig singel...och att pojken i solglasögon var den stora stjäran då han kunde kopiera basspelet som gjorde Level 42 och Mark King stora på den tiden...slap-bas heter det väl...
Ja, ja, hur som så ska det bli kul att få återstifta bekantskapen med herr Bagge...inte för att jag kände honom då, men iaf...
/Bogie

Inga kommentarer: