onsdag, september 24, 2008

...skönt...


...att en oavgjord match kan kännas så skön...
dif-AIK på Råsunda spelades ikväll inför ca 23.000 pers (dålig siffra) och AIK inledde med att skänka bort ett mål till djurgården, i övrigt lyckades väl egentligen inte nåt av lagen nå vidare.
Allsången leddes denna gång av både Lasse Berghagen och Anders Lundin...jag greppar inte prylen med ett par mikrofonförsedda allsångsledare som skriker glada eller arga tillmälen i ramsorna..
Däremot greppade jag ett par pilsner innan match på Backstugan i trevligt sällskap.
10 minuter från slutet byttes CH Jagne in, och i den 91 minuten tror jag det var, så satte han 1-1 målet...ruskigt skönt och helt rättvist.
Rätt glad i hågen styrde jag kosan mot pendeltåget, men säg den glädje som håller i sig...först fick man inte gå upp för Idrottsgatan (tror jag den heter), sen väl uppe vid fontänen /Dick Turpin hade polisen ställt polispiketer som nån slags väghinder, med en liten lucka för folk att ta sig igenom...självklart blev det puttar, stökigt och gungande av polisbil...

...jag uttryckte mina känslor för en polis, men han var övertygad om att dom gjort rätt...och till slut kom även jag igenom nålsögat och kunde åter gå som en fri man på Råsundavägen...idioti.
Sen var det bara pendeln hem, där jag en stund blev underhållen av kandidater till den svenska akademien...dom rimmade varannat ord, och efter en tre fyra ord så tröt kunskapen och fantasin tog vid...eller vad sägs om verbet "Löt"..."-Ja, som att jag löt den igår, du vet, när man
sätter ihop typ trådar med värme typ..." Eller efter att en sagt "renhet" och den andre kontrade med "smutshet"..."Göt" tror jag oxå var på tapeten..."-Ja, som i ha det gott, fast ibland säger man gött...göt alltså..."
Ja jäsicken...

Nu ska jag bara pilla lite till med min iphone, men sen ska jag gå o lägga mig...
/Bogie

Inga kommentarer: