fredag, oktober 31, 2008

Höstlov...

Barnen har haft höstlov den här veckan, men vi har jobbat som vanligt, med undantag av idag, då iaf jag jobbar i fyra timmar och 57 minuter...slutar således 13:57...
Barnen gick på fritids måndag till onsdag, men igår var dom lediga och gick bla på bio med mormor och såg "High School Musical 3" (det gjorde ju inte direkt något att vi missade den)...

Sen sov barnen över hos mormor (under viss protest från sonen, som lider av nån slags överdramatiserad hemlängtan) och jag och frun passade på att gå på bio även vi.
I Kista C såg vi den svenska vampyrfilmen "Låt den rätte komma in", som hade varit riktigt bra om det inte varit just för höstlov och en jävla massa snackande och fnittrande ungdomar som säkert hade väntat sig en actionladdad splatterfilm...men som likväl äcklades av de splattereffekter som dök upp...dvd i soffan hemma är så mycket trevligare, snart lägger vi ner det där med bio...tror fan det är tystare på barnfilms-matinéerna...

Filmen som sådan var dock riktigt bra, med en kuslig stämning, bra skådespeleri och precis lagom med specialeffekter.

...och visst är det lite extra skönt när mobbare råkar illa ut (dock inte på bilden ovan), samt med lite skön 80-tals-förortsmissär...
Filmen berättade dessutom inte allt man ville veta, utan lämnar de där små extra detaljerna till en att tänka på långt efter det att filmen är slut.
...och en och annan miss att diskutera...

Snart helg med en massa roligheter, men först lugn fredag...hoppas jag.
/Bogie

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Jag har tvingats se HSM I+II av min systerdotter Fanny. Vilken j*vla smörja. Men det kunde jag förstås inte säga till henne, som bara ääääälskar det...

Bogie sa...

Nej, vi håller oxå låg profil vad det gäller dom filmerna... :)