söndag, oktober 19, 2008

...o så var det dax igen...

...att avhandla helgen...
På fredagen gjorde vi inte mycket alls, käkade taccos och kollade in den nya Horton-dvd:n...
På lördagen städade vi som tokar (ja, jag tittade visst på lite boll oxå, se nedan), sen kom sonens kompis med buss till oss, och stannade enda till söndagen...
...men åter till lördagen, då en liten men tapper skara kom för att gratulera mig och dottern.
Somliga kom tidigt, andra sent, alla hjärtligt välkomna!

Nu hittade jag ingen bra bild från i lördags, så jag tog en på de två födelsedagsbarnen och en av gratulanterna... :)
Det blev en trevlig lördagkväll med riktigt goda pajer lagade av frun, samt ett o annat glas vin...
Sen var huset fullt även över natten, med både farmor och farfar samt familjen och sonens kompis...

På söndagen tog vi oss sen till Kista C med de tre barnen för att se Star Wars-the Clone Wars, en animerad film som utspelar sig mellan episod 2 och 3 av de vanliga filmerna...

Tyvärr var den inte särskilt bra, animeringen var, om än snygg, så väldigt kantig...Obi:s frisyr och skägg såg tex ut som att det var gjort av trä...storyn kunde man faktiskt vara utan oxå...så nä, tyvärr, inte vad man hoppats på...

Annars så var ju segern över Peking samt det faktum att kompisarnas sons flickvän är dotter-dotter till mina svärföräldrars vänner lite extra bonusar denna helg, världen ÄR liten.
...men nu är det snart måndag igen, och jag kamperar ensam med barnen i lite drygt ett dygn...frun på konferens...
/Bogie

Inga kommentarer: