lördag, april 18, 2009

Bio...


Igår fredag så åkte jag direkt efter jobbet och parkerade bilen i Solna, på vår gamla gata tom...sen hoppade jag på pendeln och mötte upp fru och barn i en av vagnarna.
Hoppade av vid centralen och gick till Sergelbiografen för att hämta ut plåtar till Monsters vs Aliens. Sen hade vi en dryg timme på oss att äta, och ändå fick vi slänga i oss maten på det närbelägna Pizza Hut...snabba var dom banne mig inte...men det var rätt gott...
Sen hann vi precis köpa lite popcorn och dryck innan vi slängde oss in i salongen...på med 3D-brillorna och se filmen.
Filmen var riktigt rolig måste jag säga. Särskilt blobben Bob som syns här ovan var en skön karaktär.
Kanske inga direkt överraskningar, men en allt igenom skön barn/familjefilm.
Bäst: Flörtningen med Närkontakt av tredje graden och Snuten i Hollywood...

Sen tog vi pendeln "hem" till Solna (det kändes nästan som hem faktiskt konstaterade vi när vi gick förbi Förvaltarvägen.
Trots att timmen var rätt sen passade vi på att handla på vägen hem, och sen var det bums i säng för barnen...själv somnade jag i soffan till första avsnittet av Generation Kill som nu går på SVT (rekommenderas...jo, jag har sett den förr ;)

Idag lördag så har vi mest hunnit med att äta känns det som, till lunch grillade vi burgare och fritterade pommes i nya fritösen som köptes på ICA igår.
Sen skjutsade vi barnen till mormor och morfar, där dom ska sova över medan vi går och ser Heat, Dia Psalma, Mustasch mfl då Rockweekend on Tour stannar till i Vilundahallen här i Väsby.
Troligtvis blir det middag på den lokala kinesen innan...
/Bogie

Inga kommentarer: