onsdag, januari 05, 2011

...och ännu en...


Ytterligare en ”kändis” som dragit vidare, denna gång musikern Gerry Rafferty, kanske mest känd hos gemene man för sin hit ”Baker Street”.
Det är väl ungefär det enda jag kände till av honom också, men idag såg jag att han även sjunger på den sköna låten ”Stuck in the middle with you” som ackompanjerar en central scen i Tarantinos mästerverk ”Reservoir Dogs”.
Annars så är det då ”Baker Street”, som jag hade på ett av mina första blandband, inspelat av min norske klasskamrat. Det och den spelades i massor på min då splitternya ”bergssprängare” som jag hade fått av mina föräldrar i kofirmationspresent.
Andra låtar som jag minns var med på detta blandband var bla Eagles ”Hotel California”, Nazareth "Love Hurts" en låt som hette ”Say it ain’t so, Joe”, som jag inte kommer ihåg vem det var som sjöng...just nu funderar jag mellan Chris De Burgh och Murray Head. Vet att den förste var med på bandet, men hittar en version på Spotify med den senare.
Det fanns även en ditsmugen låt med Gyllene Tider som jag inte gillade alls då.
Sen är jag osäker på om det var på samma band som ”Eruption” och ”Ain’t talkin bout love” med Van Halen var med, isf var även Scorpions ”Crossfire” och Magnums ”Soldier of the line” med, och följaktligen ett av mina första möten med den hårdare rocken ett faktum…

Oavsett, vila i frid Gerry Rafferty!

/Bogie

Inga kommentarer: