lördag, januari 01, 2011

God fortsättning!

Så var det 2011 plötsligt...och vi är rätt trötta idag, på nyårsdagen...
Barnen kom väl i säng vid 02:30 efter ett lyckat nyårskalas hemma hos vänner i Sollentuna.
Ett kalas som började med välkomstdrink, alkoholfri för mig som körde, och sen bidrog vi med maten till barnen, hemmapizza.
Vi vuxna, som kanske är lite kräsnare, körde trerätters, som inleddes med en mycket god förrätt:

...en kyckling och fikonsallad.
Följt av varmrätt bestående av fläskfilé, hasselbackspotatis, varma grönsaker och hemmagjord "bea".
Som efterrätt bjöds det på vit chokladmousse toppad med riven choklad.
Sen en massa snack o garv innan vi gav oss ut för att smälla rakter, och då kom kvällens överraskning, det hade snöat rejält och snöade än...

Vi stod o brände av pjäserna väldigt nära min gamla låg- och mellanstadieskola...

...och trots att snön vräkte ner så blev det ett rätt lyckat fyrverkeri...

I bakgrunden kan man förresten ana min gamla gymnasieskola...små avstånd på den tiden :)

Roligaste i fyrverkeriet var dock de två thailändska lyktorna jag och frun skickade iväg, dom for iväg med en väldans fart och syntes länge...riktigt kul, och ljudlöst...
Har en iphonefilm på det hela, men kan/vill inte lägga upp den direkt, då jag inte vill ha med snacket på filmen. Får se om jag orkar redigera bort det på nåt vis...

Sen blev det lite ost o kex innan vi borstade snön av bilen och "dansade" hemåt på de oplogade vägarna. Blev en liten skottningsexersis innan vi gick o la oss...

/Bogie, som snart ska sammanställa en årslista...

Inga kommentarer: