måndag, december 27, 2010

Konstig jul...

Den 23/12 var vi lediga, men bbörjade dagen med att ta dottern till vårdcentralen, då vi trodde att hon hade fått öroninflammation kvällen innan...feber och ont i örat, som senare blev ont i magen och diarré...men ingen öroninflammation iaf...
Annars handlade, städade och pysslade vi inför julen...

Granen kläddes och de sista paketen slogs in.
Då dottern fortfarande hade feber på julaftons morgon så ställde vi in vårt planerade julfirande hos svåger o svägerska, vilket även gjorde att farfar höll sig hemma hos sig...så vi blev bara vi fyra som firade på hemmaplan...

Vi var över en kort sväng till svågern med paket och den mat vi skulle bidraga med, vi hälsade även på mormor och morfar som snabbast, innan vi åkte via ICA Maxi för kompletering av vårt lilla julbord, och hann precis hem till Kalle Anka o lite glögg...
Sen blev det julbord, och jag tycker vi lyckades rätt bra, men jag blev mätt alldeles för fort tyvärr...sen kom tomten och på det lite tv...en mycket lugn och faktiskt rätt mysig julafton, trots allt.

På juldagen lämnade jag familjen hemma och åkte o hälsade på först min far, och sen åkte vi gemensamt till sjukhuset och hälsade på min mor.
Min mor var och är tyvärr redigt hes efter att hon skrikit i smärta ett antal nätter i rad, och efter fyra veckor och åtskilliga röntgentagningar hittade dom äntligen skälet, en fraktur på benet strax under knät...att det ska ta fyra veckor på sjukhus för att hitta något sånt...
Annars var det trevligt att se henne igen, och vissa små framsteg kan nog skönjas, även om det går väldigt långsamt.
Sen var jag hen till far igen för middag och sen in i bilen igen för att åka hem...
Det var inte utan att det var skönt att bara slappa bort annandagen i soffan...

Idag och två dagar till är det jobb som gäller, sen en dags semester innan nyår...längtar redan...

/Bogie, som nu är ikapp-bloggad...

Inga kommentarer: