torsdag, december 09, 2010

Julkonsert...

I tisdags vabbade jag fortfarande med dottern, och genom att jag inte känner mig helt 100 ens nu idag, torsdag, så lär det väl ta tid även för dottern.
Idag, torsdag som sagt, är även sonen hemma, med ont i halsen...vore ju konstigt om han slapp. Frun vabbade igår, och jag jobbade för första gången på en vecka, men idag (sa jag torsdag?) är jag hemma igen. På fredag (i morgon alltså, då det är torsdag idag...har jag sagt det?) så är det fruns tur att vabba. Hon känner förresten också att en förkylning är på väg...toppen!

...men tillbaka till tisdagen då...
Sonen var först med skolan in till Gamla Stans julmarknad. Det blev mest en massa snask, popcorn och sockervadd för de medhavda pengarna berättade han.
På kvällen så tog jag sjuk dotter och frisk son med mig till Väsby centrum och Vilundaaulan då sonen hade en julkonsert där.

Höstterminens övande mynnade ut i tre låtar, en som bara slagverkarna gjorde, och två tillsammans med resten av Bapelsinorkestern.

Här spelar slagverksensemblen "Eriks Blues", med solon av samtliga deltagare.

Här tillsammans med resten av Bapelsinorkestern i hårdrocksklassikern "Smoke on the Water"
Måste dock erkänna att jag rent partiskt tyckte den låten lät bättre när enbart slagverkarna körde den på marimba...men den funkar ju så här också.

...och sen avslutades hela konserten med att samtliga deltagare tillsammans spelade "Jingle Bells".
Det är rätt roligt att följa utvecklingen, och att sonen börjar ta till sig toner/noter och takter mer och mer...och ffa att han tycker det är roligt.

Mindre roligt var det igår, då min mor, som fortfarande ligger på sjukhus, ringde. Min far hade varit och besökt henne och när han sen åkt hem så ringde hon för att se att han kommit hem ordentligt, men möttes bara av en upptaget-ton. När det fortfarande tutade upptaget efter en timme så började min mor bli mer än orolig, farsan brukar sällan prata så länge i telefon.
Hans mobilnummer kan min mor inte i huvudet, och när jag tog över ringandet, med samma resultat, så visade det sig att mobilen inte var nåbar (avstängd eller taskig mottagning).
Detta lugnade inte direkt min mor, och hennes oro smittade av sig på mig, så när hon bad mig ringa en granne för att denne skulle kunna åka förbi o se att allt var ok så ställde jag upp.
Grannen ställde också upp, och ganska snart efter det ringde min far...från sin mobil, som då tydligen hade kontakt igen. Vad som hänt med marklinjen visste han inte. Allt var iaf ok med honom, och efter det ringde han även och lugnade min mor. Slutet gott.

...och idag, torsdag som sagt, är vi alltså tre personer hemma i Väsby som snörvlar...roligare kan man ha.
Jag missar någon slags jultallrik på jobbet till kvällen, med det känns inte som någon större förlust. På lördag får jag riktigt julbord...hoppas jag.
Frågan är däremot om vi är friska nog att åka hela familjen till vännerna innan...hoppas på det också, men tvivlar på att det blir så.

Tills vidare!
/Bogie

Inga kommentarer: