söndag, december 12, 2010

Julbord.

Jobbade en sväng i fredags medan furn var hemma förkyld och vabbade med de andra två förkylda familjemedlemmarna...
Dessa förkylningar gjorde att familjen tyvärr blev tvungen att tacka nej till vännernas jul-träff.
Så fru och barn var hemma på kvällen, tittade på Toy Story 3 och åt tacos, medan jag begav mig till Solna och Backstugan för ett traditionellt julbord med AIK-vännerna.

Det fanns fantastiskt mycket gott att äta och dricka i riktigt gott sällskap. Jag tror alla var riktigt nöjda med julbordet, och ruskigt mätta o glada.
Det enda jobbiga var att gå till Solna Station när jag skulle hem. Hann med tåget med 4 minuters marginal, men då var tåget 2 minuter försenat. Den förseningen gjorde sen att jag och en del andra medmig, missade bussen i Rotebro. En buss, vars största syfte är att ta pendeltågsresenärerna vidare, kunde tydligen inte vänta in de totalt 4 minuter som tåget var sent.
1 timme till nästa buss, och aningens för långt att gå (även om jag gjort det sommartid och vid en mer normal tid på dygnet) gjorde att jag gick tillbaka till pendeln, o väntade in nästa tåg.
Tåg till Väsby och dit kom samma buss som jag missat i Rotebro. Hann knappt sätta sig så bar det iväg. Tror den unge killen körde väldigt noga efter tabell. När jag sen hoppade av hemmavid, så var bussen tom, så man undrar ju för vem han stressar runt så där...

Medan vi julbordade i godan ro, så sprängde sig en självmordsbombare inne i Sthlm city.

...och det står det ju spaltmeter om överallt, så för egen del räcker det med att konstatera att det är synd att den skiten också till slut tog sig till våra breddgrader...men varför skulle vi vara förskonade...

Idag är man ju inte så pigg, men vi har iaf hunnit med en vinterpromenad...

...och det var både friskt och vackert.
Annars har det mest slöats...tack o lov.
/Bogie

Inga kommentarer: