tisdag, december 07, 2010

Jämra Sweden Rock...

...jag har inte tyckt dom presenterat så där jättemycket godis för 2011-års festival, men så släpper dom Judas Priest...och till råga på allt, bandets avskedsturné.
Nu brukar det ju vara si och så med avskedsturnéer, gissar att Rolling Stones haft ett par vid det här laget, och jag minns att jag såg Ozzys "No More Tours" redan 1992...sen dess har jag sett honom två-tre gånger.
Skulle jag sen komma iväg på SRF 2011 så är han ju där också... :)

Band för band hittills då:

Måste:
Judas Priest, the Metal Gods.

Bra band men jag har sett dom förr:
Här skulle ju Judas platsa också egentligen...
Ozzy, som sagt ovan.
Saxon, klassiskt.
Mustasch, ruskigt bra live.

Sett förr:
Joan Jett and the Blackhearts, impades aldrig då de var förband till Scorpions -94, och nu är tanten 26 år äldre.

Vore kul att se:
Styx, ett klassiskt band jag sällan lånat mina öron, men hårdrock är det väl ändå inte.
Raubtier, sveriges svar på Rammstein, kul band.
Dan Reed Band, med Network var han ju bra, nu akustiskt, passar säkert utmärkt.
Ghost, har inte hört bandet, men hört mycket gott om dom.

Ingen åsikt alls:
Rhapsody of Fire.
Jason and the scorchers
Overkill
Destruction
the Haunted
Agent Steel
Walter Trout
Groundhogs
Mason Ruffner
Fläsket Brinner
Rage

...så egentligen krävs det mycket, mycket mer för att jag ska lägga ut maximala 2.390:- för en fyradagarsbiljett...eller hundringen mindre för en tredagars...
Avståndet gör inte att en endagars känns direkt aktuell...

...en bokning av Fish kan ju dock ändra allt :)

/Bogie

Inga kommentarer: