tisdag, november 21, 2006

Jag är sååååå sjuk....

Är så trött på all denna sjukdom som härjat i vår familj nu i över 6 veckor... knappt hinner en piggna till förrän nästa kroknar. Jag har gått nu i snart två veckor o har haft en liten lätt feber samt förkylningssymtom. Så i går tyckte jag att det kanske var dags att försöka kurera bort det där, så jag stannade hemma. Kände mig rätt pigg under förmiddagen men sen till kvällen blev jag bara hängigare o hängigare. Nu har jag Whiskeyröst utan whiskeyn o känner mig sååå sjuk, Man ska inte stanna hemma. Så är det bara...

Nåja jag hann med lite saker igår.
Tomtarna på Ellos hade ju en strykande åtgång så jag blev utan... Så det var bara att sy egna. Och så här blev dom..
















Den största är 48 cm hög och minstingen 36 cm

Sen var vi duktiga och slutförde något som jag har velat fixa sedan vi flyttade in. Vi fick
upp vår "hall of fame" dvs alla dagis/skolfoton som tagits på våra barn.














Här beundrar sonen sin systers bilder medans hans egna sitter på andra sidan lampan.

Imorse skulle Emma förvandlas från söt liten tjej till en farlig tiger. Vilket misslyckades!
Hon blev alldeles för kramgo o gullig.
Däremot tyckte tydligen andra att vi lyckats för hon skrämde en liten tjej på dagis, och

det var ändå en kompis till henne som hon brukar leka med. Stackars Matilda.
Här är lite bilder på sötnosen ....




















Nu ska jag sätta mig o sy lite mer, nu när jag kan.... Massa tomtar... det var kul!
Kramar/ Fia

1 kommentar:

Bogie sa...

Sötaste tigern jag sett någonsin...sonen passade ju rätt bra i kostymen för ett antal år sedan oxå :)
Krya på dej!