onsdag, november 01, 2006

Inte klaga...

Har en ledig dag med barnen på höstlovet, så naturligtvis vaknar jag tidigt, och hinner både duscha o starta datorn innan sonen kommer sömnig in i vardagsrummet och vill spela tv-spel. Just nu är det mycket "Star Wars", på PS2:an är det "Lego Star Wars 2", och i dvd:n spelas allt som oftast just nu Star Wars-filmerna...jag klagar inte :)

...dessutom är Legos version väldigt snygg och rolig.

När jag dessutom tittade ut i morse så hade faktiskt vinterns första snö letat sig ner här i Lapplands Väsby...

Det var inte mycket, men det räknas...

...och dottern älskar det, nu när det faktiskt börjat vräka ner...så jag klagar inte...

I lördags hade vi så fest, och den hade varit riktigt bra om det inte varit för att jag var ute på områdets städdag hela förmiddagen, hann sen med lite lunch innan jag skjutsade sonen till simskolan med farmor och dottern med som passagerare. Handlade lite komplement till festen medan sonen simmade, o sen tillbaka för att hämta honom, skjutsa hem de tre till frun som slitit och slet som ett djur med mat, städning, duschning, strykning, sminkning mm mm...och jag for iväg igen för att hämta farfar, som varit på möte, vid pendeltåget. Hemma ca 15:50, då var redan de första gästerna på plats, och innan jag hunnit raka o duscha mig var huset nästan fullt...
Sen slet jag o frun tillsammans med de övriga bestyren, och lagom tills maten serverades började det kännas som vi hade läget under kontroll...

...ett o annat glas gick det åt, o då är dessa de som inte fick rum i diskmaskinens första vända...blev två vändor till innan vi kom ikapp där...men vi hade riktigt trevligt, så jag klagar inte...


Ett stort tack till alla som kom och firade oss!

Något firande blev det dock inte i måndags då AIK mötte GAIS borta på Nya Ullevi, en redig skitmatch på en leråker resulterade i 0-0, och Elfsborg leder Allsvenskan med en poäng inför den avslutande omgången på söndag. Då möter AIK-MFF hemma och Elfsborg möter djurgården...känns som om AIK får nöja sig med en hedrande andraplats i årets Allsvenska, men det är iaf så där en 6-8 placeringar högre än jag väntat mig...och en sån här säsong har jag inte upplevt som Gnagare sen 98-99 nån gång...så jag ska inte klaga.

/Bogie, som nu ska duka fram frukosten isf att jobba, så jag klagar inte...

Inga kommentarer: