tisdag, november 11, 2008

Vabbar...

...och då kanske man hinner med att uppdatera bloggen också...
Idag är jag alltså hemma med dottern, då hon kändes hängig och lite varm i morse, efter en lite småorolig natt.
Hon somnade som hon skulle, trots att mamma var iväg på smyckeskurs, och sov nog fram till 2-tiden eller så. Sen kom hon in till oss, klagade på att det kliade överallt nästan, fick allergimedicin och somnade efter ett bra tag. Senare på natten, runt 4-tiden tror jag, kom sonen in och ville oxå sova hos oss. Då det blir lite väl trångt, så fick han min plats och jag tog hans säng och somnade på ett kick...och vaknade klockan 07:00...en lätt försovning för egen del på en timme och en kvart...frun som låg o trynade hade försovit sig än mer...så det blev väl lite småstressigt kan man väl säga...
Tre av oss kom upp i väldans fart, men dottern var seg som kola och kom aldrig riktigt igång...troligtvis pga allergimedicinen, som kan göra en trött och dåsig.
Lite piggare är hon nu, och inga andra symptom har visat sig, så förhoppningsvis är detta över i morgon (peppar-peppar o hela den visan).

Ja, helgen då...
I lördags var det städdag i området, och jag räffsade som vanligt på mig ett skavsår på vänster tumme...annars hände det väl inget uppseendeväckande på städdagen, den var väl som dom brukar vara...
Det är egentligen enda gången jag saknar Viksjö. Det var bättre sammanhållning i det området, trevligare grannar (AIK:arna särskilt) och ja, helt enkelt folk man kunde slänga käft med...

Barnen var väl mest med o käkade korv, och försökte sen städa lite på den egna tomten, men det tröttnade dom snart på.
Viktigare för dom var att åka iväg till ICA Maxi o köpa det nya Lego-Bat-Man-spelet, ett spel som bägge barnen tjatat om sen succén med både Lego Star Wars o Lego Indiana Jones. Kul spel.

Lite senare på lördagen fick jag bråttom iväg, hade sökt på sl.se och konstaterat att jag behövde åka 16:02 hemifrån för att hinna till den fd kollegans "avskedsmiddag"...
Resan gick bra, och exakt 17:28 stiger jag av tunnelbanan i Björkhagen...och just då slår det mig att det var först 18:30 vi skulle mötas där...suck...
Tog t-banan in till Slussen igen, ringde boardaren dyermaker, som jag visste kommit av en rock-kryssning ganska nyligen, och som jag hoppades skulle sitta på nån krog o ta en öl tillsammans med lite andra boardare...men hon och Bluesman hade redan hunnit till vandrarhemmet, och dit hann inte jag för ett besök och två fingrar whiskey...men en liten rundtur fick jag, och 18:28 var jag åter ute i Björkhagen igen.
Inte illa att besöka ett ställe, man aldrig har hört talas om i Stockholm på 41 år, två gånger på en dag...
Vi var iaf hembjudna till Hanna som slutat för en månad sen eller så, på lite avskedsmiddag...nu fick hon iofs jobb våningen ovanför oss, så det är ju inget större avsked, men en trevlig middag likväl. Maten som bjöds på var en riktig kolhydratsbomb från Colombia(?), en slags gryta med både potatis, pasta och linser i, och ris och majsbröd till det, samt stekt fläsk, koriander och sallad...riktigt gott, men oerhört mäktigt var det.

Efter middagen spelades det spel vi hade med oss som present, tror det hette nåt med "När var det" eller nåt åt det hållet. Ett riktigt roligt spel visade det sig.
Sen blev det lite youtube-musik med önskningar, en o annan lek, där den mest suspekta var "Hela havet stormar"...det var väl typ 30 år sen senast...vet inte ens om barnen går igång på den längre...
Vid ett-tiden, tror jag det var, åkte jag hemåt, och hann med sista pendeln och sista bussen hem...

Lite lagom bakis väcktes jag av barnen redan klockan 08:00 på söndagen med ett stort grattis och ett väldigt avlångt paket...det visade sig vara en vandringsstav som sonen gjort på slöjden...han tyckte väl tydligen att jag behövde en...
Sen fick jag även...

...den nya Kent-boxen som kommit i dagarna, med deras samtliga skivor, samt lite bonusmaterial...det mesta hade jag nedladdat sen tidigare, men det är trevligare att ha det i ett snyggt, lagligt fysiskt format.
På eftermiddagen åkte vi sen på farsdagsmiddag hemma hos mormor och morfar, där även Fias bror med familj var på plats. God mat och sött (ffa Natalie) o trevligt sällskap bjöds det på.

Vi fick även reda på att vännerna Enströms hade blivit en till i familjen, en liten dotter på dryga 4 kilo såg dagens ljus för en vecka sedan idag. Stort GRATTIS och lycka till från familjen Eriksson!

...och sen igår, måndag, efter ett par fina avslutande segrar i den allsvenska slutspurten så fick AIK:s tränare Rikard Norling sparken tillsammans med AIK-fotbolls VD Charlie Granfelt, sen gick även Ola Andersson och slutligen(?) även Nebojsa Novakovic...

Tack för allt grabbar, det har varit en spännande tid, och säga vad man vill, men det är inget tråkigt och grått bonn-lag man håller på, här händer det saker...
Jag menar, hur många fotbollsintresserade är det som snackar Kalmar FF och SM-guld (ja grattis då, det kunde ha varit värre lag som vunnit) idag, och hur många är det som snackar AIK...Vi är och förblir störst, så är det bara.

/Bogie, som nu ska ta tag i matlagningen tror jag bestämt...

Inga kommentarer: