lördag, november 22, 2008

Veckan som gått...


...eller ja, det är ju inte slut än iofs...det roliga kvarstår.
Vaknade upp vid sju i morse och möttes av denna utsikt...fan va snö, och mer verkar det bli...lite mysigt, ganska ångestframkallande, men mest så är jag glad att vinterdäcken kom på precis i tid, i onsdags.
Annars då, ja, måndagen var väl inte direkt nå speciell, frun var borta på kurs på kvällen, men i övrigt var det väl lugnt.
På tisdagen kändes dottern lite seg på morgonen, men hade ingen feber, så hon fick gå till skolan som vanligt. Sen fick barnen gå hem själva, dom börjar bli väldigt duktiga på det, då frun skulle på nåt mys med jobbet...laga mat var det visst, och jag inte kommer ifrån jobbet förrän 17:00 och med lite tur är hemma runt 17:20.
När jag kom hem ser jag genom fönstret hur sonen sitter o spelar Lego Batman, medan dottern ligger invirad i en filt i soffan och...jo, när jag kom in får jag det bekräftat, sover...
En lätt hand på pannan, och jodå, där var inte allt som det skulle...38,8 konstaterade termometern-skit!
Onsdag, frun vabbade, jag lämnade bilen till min private meck och fick hjulen bytta och sen åkte jag o hämtade frun efter lunch, och sen sonen, så vi kunde fortsätta med utredningen på BUP...mormor ställde upp o passade dottern.
Torsdagen var planerad semester...eller ja, det blev lättare med en semesterdag än att vabba nån timme på morgonen och sen några timmar på eftermiddagen. På jobbet ställde det dock till det, då det på min del av gruppen var exakt noll medarbetare, och den andra delen av gruppen var klart dessimerad...men dom klarade det iaf hyfsat...
Jag åkte med sonen till skolans logoped och fick en utvärdering av dagsläget, vilket ser bra ut, men än är det långt kvar...mest gramatik iofs, men den är ju nog så viktig...även ordförståelse och ordförråd behöver förbättras naturligtvis, men uttalen är riktigt bra.
Efter lunch var det sen dags för läkarbesök för bägge barnen, vilket inte gav ett smack egentligen...vår vädjan om ett kontakt-allergi-test på dottern slutade i att hon knappt kan äta några frukter (banan-kiwi-avokado är inte bra om man reagerar mot plaster, äpple-apelsin och säkert nåt mer är inte bra om man är björkpollen-allergiker), men nåt test är det ingen idé att genomföra...
Migränen är inte migrän, möjligtvis spänningshuvudvärk på sonen, och kanske kanske ändå migrän hos dottern, men för att det öht ska utredas ska man ha huvudvärk två gånger i veckan minst...och det tackar vi för att hon inte har...
Ja, ja, ett par recept på behövliga salvor och ytterliggare förmaningar om dotterns kost var vad vi fick med oss därifrån...men det är ju skönt att dom är friska...och trots undersökning sa doktorn inte ett ord om att dottern kändes varm...hon hade trots allt runt 38 grader i kroppen...men vi sa inget...
Natten mellan torsdag o fredag kom jag först i säng alldeles för sent, sen kom dottern in o grät pga den riktigt onda halsen, sen satt gråten igång hostan, så jag gissar att jag somnade framåt tre, och gick upp 05:45...
...o så var det fredag...på jobbet fanns en hel del kvar att göra från torsdagen kan man väl lugnt konstatera, och när jag gick på kvällen blev det allt en slatt kvar till på måndag, men då är förhoppningsvis alla på plats, så vi kan komma helt ikapp.
...jag sov rätt bra i soffan på kvällen...
...och för en timme sen sparkade dottern mig ur sängen, så här sitter jag, bloggar o tittar ut på snön som faller.
I eftermiddag blir det till att träffa lite Sweden Rock-boardare på Stampen för att sen åka ut till Tyrol för SRF-kick off och presentationen av de första festivalklara banden...men det blir väl som vanligt gissar jag;
"Alltid kick off-aldrig festival"
...men man vet ju aldrig, rätt band kanske presenteras ändå...
/Bogie

Inga kommentarer: