onsdag, november 26, 2008

Välkommen hem Jericho!

Klockan är 23:08 på onsdagskvällen när jag börjar skriva detta,
och barnen har precis kommit i säng...en skolkväll, inte bra. Igår
kom dom heller inte i säng som dom skulle, och allt är Gnagaren
Jerichos fel...
Vi kom ihåg att säljaren skulle till Stockholm denna helg, och för
att slippa åka den långa resan en gång till, så frågade vi om hon
kunde ta med sig Jericho till oss redan nu till helgen.
Då visade det sig att hon skulle anlända redan idag onsdag, men att
hon visst kunde ta med honom på tåget.
Då fick vi lite bråttom, för någon bur hade vi ju inte fixat än,
och inte allt annat man behöver heller...
Så igår kväll for jag till Ikea o köpte en Ivar-hylla, och sen var
vi till Coop och köpte playwood-skivor och lite annat, för att sedan
bygga bur hela kvällen.
Vi hann en bra bit, och sen fortsatte jag lite på morgonen oxå.
På väg hem idag kompleterade vi med lite lister på Coop.
Väl hemma byggdes buren färdigt, vilket blev lite av ett pussel, då
dörrarna var lite för stora...
Vid 20-tiden åkte vi till Kista C och Arken Zoo och köpte spån, hö,
matskål, vattenflaska och en transportbur.
Därifrån in till Stockholm Central för att möta uppföddrskan och
byta 1.700:- mot ett stycke pojk-chinchilla och en massa sand för bad,
hö och pellets (hans två främsta maträtter), stamtavla,
köpekontrakt och säkert nåt mer jag glömt...
Jericho bytte från en transportbur till en annan, och sen åkte vi hem
med vår nye familjemedlem...
Väl hemma fixades bur och mat iordning och Jericho fick till slut
kolla in sitt nya hem.
Sen var det mest vi som kollade, vi hade alla svårt att släppa honom
med blicken, men till slut så fick vi barnen i säng...
...och jag ligger oxå till sängs, bloggandes, men strax är det dax
att blunda...
Imorgon blir en lång dag för oss alla...

Godnatt!
/Bogie

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med djuret

/Roger

Bogie sa...

Tack!

dyermaker sa...

Naaaw... vilken sötis såvitt jag kan se ;)

Bogie sa...

Jo, jag får försöka mig på ett litet fotosession till helgen, men den fan vill ju aldrig sitta still...gårdagens bild är i halvskumt ljus och med iphonens klena 2 megapixlare så lite bättre borde det ju gå att få till det...kan man tycka iaf...