fredag, januari 16, 2009

Äntligen fredag!

Första hela arbetsveckan på riktigt länge, och den har varit
låååång...kanske inte för att det har varit mycket att göra, det
har varit rätt lagom för att ha varit ensam på min del av gruppen
onsdag till fredag, det är bara ovanan med så långa dagar...o tidiga
morgnar, usch.

...men nu är det då fredag...
Vi har nyss hämtat dottern från en "tjejmiddag" och sitter nu och
väntar in Let's Dance.
Medan dottern var iväg på kalaset så passade vi på att se
Terminator 2 med sonen.
Jag brukar oftast hävda att min absoluta favoritfilm är Se7en, men T2
ligger banne mig inte långt efter...
Jag tror att filmen kom 1991(iaf till Sverige), och då såg jag den
på bio två gånger, en gång med kompisen som liksom jag hyllade T1,
och några dagar senare som en av de första daterna med flickan som
med tiden skulle bli min fru. Sen har den naturligtvis setts otaliga
gånger på vhs och dvd här hemma.
Det sköna är att den håller än. Storyn håller och är ruskigt bra,
underbara skådisar och konstigt nog håller special effekterna och
stuntsen mycket bra än.
Nu hann vi bara se fram till fritagningen från psykhuset, med den
underbara scenen där den grymt muskulösa Sarah O'Connor för första
gången träffar på Arnolds Terminator, men fortsättning följer i
morgon när dottern åter är på kalas.

...i övrigt var det jävligt kallt idag, allra helst när vi gick o
hämtade dottern...
...men nu är det dax att kolla in dansprogrammet.
/Bogie

Inga kommentarer: