fredag, januari 09, 2009

Senil...

Igår efter jobbet stannade jag vid den lokala ICA-affären. Jag ringde
frun och skrev ihop en inköpslista medan tanten i bilen bredvid slår
upp dörren i min bil...blir lite sur men fortsätter prata med frun,
skriver sen upp tantens bilnummer, och när hon åkt och jag lagt på
luren, går jag ur bilen och kollar skadan...
Ser en liten, liten skada, men bilen är ju skitig, så man vet ju
aldrig...skulle dock aldrig orka gå vidare med nåt sånt.
Går in i affären och handlar det jag ska, betalar och går ut till
bilen.
Hittar inte nycklarna i rätt jackficka, inte i fel jackficka
heller...inte i byxfickorna...kollar rätt jackficka igen, men där
ligger bara husnycklar, inköpslista, plånbok och en penna...jag har
väl inte tappat nycklarna...eller är jag så senil att...
Jag går o känner på bildörren, den är öppen och i
tändningslåset sitter nycklarna...
/Bogie

Inga kommentarer: