måndag, januari 26, 2009

...och jag som tyckte ticnet sög...


...men då hade jag ju ännu ingen erfarenhet av Live Nation och Eventims biljetthanterande...
Klockan 10:00 idag skulle biljetterna till Bruce Springsteens konserter i juni släppas...klockan 10:00 möts man av följande meddelande:
"OBSERVERA! På grund av tekniska problem bortom Eventims och Live Nations kontroll har försäljningen av Bruce Springsteen-biljetter skjutits upp till uppskattningsvis 10:30. Vi beklagar detta!Detta gäller samtliga försäljningskanaler - ombud, webbplats och callcenter. "
Klockan 10:30 möts man av detta...eller snarare 10:35:
"OBSERVERA! På grund av tekniska problem bortom Eventims och Live Nations kontroll är försäljningen av Bruce Springsteen-biljetter temporärt uppskjuten – ny försäljningstidpunkt kommuniceras så fort vi säkerställt att allting fungerar. Vi beklagar dröjsmålet!"
10:45 kommer detta:
"OBSERVERA! På grund av tekniska problem bortom Eventims och Live Nations kontroll har försäljningen av Bruce Springsteen-biljetter skjutits upp till uppskattningsvis 10:55. Vi beklagar detta!Detta gäller samtliga försäljningskanaler - ombud, webbplats och callcenter."
...och först vid 12:30 kom jag in...jag kunde inte boka två biljetter, men väl en, vilket jag egentligen var ute efter...så jo, jag fick en plåt, till torsdagen, men det är nästan så att jag hellre föredragit ticnets utsålda besked...men bara nästan...nu får jag ju iaf för första gången se denne gigant...så nu får han fan se till att leverera!
I övrigt är tre av fyra Erikssonare hemma idag...två med magsjuka och sonen med förkylningen som inte vill ge med sig...
Risk för VAB i morgon...
/Bogie

Inga kommentarer: