söndag, augusti 23, 2009

50-1-1

Då dottern var/är sjuk (inte helt omöjligt nån gris-variant av vad det verkar) så blev det bara jag som åkte för att fira 50-åringen Gunnar. Det öppna huset hölls i närheten av Södertälje kanal, ett "litet" sommarstugeområde inte helt olikt det i Årsta Havsbad, massor av små hus och trånga gränder.
Bara att hitta dit med bilen var ett äventyr, och att sen ta sig till fots den sista biten ett än större äventyr...

...här är bara ett av "hindren" på vägen...
Väl där var jag först på plats, och fick chans att både gratulera och snacka med de två jubilarerna (Gunnar mor fyller 70 i december) innan övriga gäster började trilla in.
Vi hade samlat till en "minibas", en "Skunkenbacker" som föll jubilaren på läppen.
Tyvärr hann jag inte stanna så länge, så de flesta kompisar missade jag när jag i förtid åkte "Hem till Råsunda"...
...och ja, idag fyller han verkligen 50, så ett STORT GRATTIS Gunnar!

Hann i tid till Råsundas Norra Stå och vi hann ju inte mycket mer än att avsluta "Å vi e AIK" förrän målsprutan "Nisse" åter satte en balja på hemmaplan.

Tänk bara om det kunde ha fortsatt så...
Men slutresultatet 1-1 var nog ganska rättvist, även om just reduceringsmålet såg ut som en jämra hönsgård...
Vi leder tabellen än så länge, men det är nog bara tills i afton...
/Bogie

Inga kommentarer: