fredag, augusti 28, 2009

GRATTIS i efterskott Lilla Jerry


I tisdags fyllde vår lilla chilla Atlantis Jericho 1 år. En stor kille nu på 682 gr vilket är en bra storlek för en chille i hans ålder o färgtyp. Men vi glömde ju bort honom för alla sjukdomar och allt som händer runt omkring just nu. O den enda kompis han har (haft) är sin hästkramis o henne bet han hål på så hon fick igår begravas i Jerrys pellets"klosett" ( soptunnan). Får nog se om vi hittar nån kramis utan plastkulor i.. Men om 7-9 veckor kommer ju Calvin.... Då får han en kompis som kan bita tillbaka om han blir för kramig.
Emma är sjukskriven resten av veckan, enligt läkaren så var det inte otroligt att det kunde vara den berömda influensan, de testar inte längre. Det enda som talar emot är att inte hela familjen ligger däckade efter en vecka.
Och Joakim har tagit en massa prover efter flera incidenter med rejält med magont. Så i morse fick han vara fastande och åka till labbet. Där tog de fram den stora nålen och tog fyra provrör blod. Så nu får vi se vad det kan vara., gluten, magkatarr eller kanske gallan...
För en gångs skull längtar jag tillbaka till jobbet, för två barn som kör med mamma som inte heller är så himlans pigg är lite påfrestande... Eller som den tacksamma dottern sa efter att mamma med 38,5 graders feber har åkt runt med dem till läkare, hyrt nya videos och t o m köpt en " stackars mig för att jag har varit hos doktorn present" åt dem var, " mamma, varför är bara du hemma , jag vill hellre ha pappa..."
Stackars Mig... =D

Inga kommentarer: