torsdag, februari 10, 2011

Hänt sen sist...

...inte mycket egentligen...

...har fått hem mitt säsongskort, så nu vill det till att AIK gör en fin 2LAX11-säsong...fast jag står ju iofs kvar även om det blåser kallt...

Barnen gör sin första dag i skolan idag torsdag, sonen har (haft) ont i halsen, men är egentligen inte drabbad i övrigt...någon liten temp-höjning, men aldrig feber. Dottern kräktes i måndgas morse, men har sen behållt maten och ätit med oförändrad aptit. Hon har dock klagat på viss huvudvärk samt en del yrsel, något jag redan sedan tidigare satt i samband med hormonförändringar...såna som hon kommer att få en gång i månaden vad det lider...någon slags pre-pms...men det är bara min lilla teori.

Min mor har återigen bytt "hem", och bor nu på sin tredje sjukadress...denna förhoppningsvis med mer tillgång till sjukgymnastik, så hon kommer upp på fötter igen, och kan lära sig att använda sin vänstersida och ffa arm o hand.
Måste komma iväg igen o hälsa på, men den här helgen är kanske inte så lyckad, barnen bör ju iaf vara relativt friska...nästa förhoppningsvis.

...och en ny dator har jag fått på jobbet, en som inte verkar dö så fort man öppnar ett extra fönster eller klickar på en länk...

...och det snöar ute igen...

...och den "nya" Robin Hood-filmen av Ridley Scott var ju bara knäpp, inget stämde med Walt Disneys variant...eller ens Kevin Costners...Kung Richard dör i Frankrike, Robert Loxely dör också i Frankrike och Prins John blir kung...ska jag fortsätta?
Nä, ska man se en riktigt bra film just nu ska man se "the Town". "The Social Network" var också helt ok...

...och Gary-skivorna finns "alla" på Spotify, så de flesta har fått sig en snurr sen i söndags, vilken låtskatt, vilken sångare, men ffa vilken gitarrist.

Over and out.
/Bogie

Inga kommentarer: