fredag, februari 11, 2011

Snökaos...


Jag har satt en viss stolthet i att alltid ta mig fram, alltid komma till jobbet mm, trots snöoväder, men idag fick jag helt enkelt ge avkall på den stoltheten och erkänna mig besegrad av vädrets makter...en värdig motståndare vann.
Frun som gick före mig, lyckades mirakulöst komma med en av de få bussar som gick i Väsby, och sen även lyckas komma med den direktbuss som går in till centrala Stockholm, så hon jobbar iaf...får se om hon kommer hem...
Dottern fick pulsa de 100 meterna till skolan och är förhoppningsvis på plats.
Jag och sonen pulsade upp till garaget, och jag körde ut bilen...och när samtliga fyra hjul var utanför garaget så var det stopp. Sen tog det bortåt 40 minuter att få in bilen i garaget igen. Sand, bilmattor, skottning och en himlans massa svett krävdes, men till slut kom bilen in igen.
Hade det bara varit plogat de 200 meterna ut till stora vägen hade vi nog varit på plats, men här har inte en plog visat sig ännu...
Så nu håller sig sonen och jag oss inne resten av dagen...eller ja, jag har ju faktiskt ett par dvd-filmer som måste lämnas in, men det är ju iaf på promenadavstånd...och har jag tur så kanske det har plogats före 18 ikväll...

/Bogie, mer insnöad än vanligt...

Inga kommentarer: