söndag, februari 06, 2011

Vila i frid Gary Moore.



Väl hemma fick jag läsa de sorgliga nyheterna att gitarristen Gary Moore hade dött, endast 58 år gammal...
Från hans hemsida:

"It is with deep sorrow and regret, that we have to announce that Gary Moore passed away while on holiday in Spain last night.
Our thoughts are with his children, family and friends at this sad time.
Gary Moore, RIP
1952-2011"
Själv måste jag nog erkänna att det är en av de artister som gått bort för tidigt som jag verkligen kommer att sakna/sörja...allra helst nu när han tagit upp hårdrocken på repertoaren igen. Ångrar lite smått att jag inte var nere på Sweden Rock förra året för att se honom, men sånt är svårt att ändra på. Jag fick iaf äran att se honom två gånger, dels som en av de första att spela i den nyinvigda Globen på "After the war-turnén" samt utomhus på Sjöhistoriskamuséet på en av hans blues-turnéer. Globenkonserten var ok, men lite av en besvikelse rent ljudmässigt, medan blueskonserten var ruskigt bra.
I morgon blir det till att sörja med en salig blandning av idel ädel Gary-klassiker.
En sann gitarrvirtuos har lämnat oss.
Vila i frid Gary, nu kan du jamma med Phil i himlen.
/Bogie

Inga kommentarer: