fredag, oktober 05, 2007

Surt...

Igår fick man stressa lite och köra en ny variant för att jag skulle hinna till Råsunda i tid.
Sonen har ju simskola från 19:15 till 20:00 och 20:30 var det avspark...
Jag skjutsade sonen till simskolan, såg till att han bytte om o kom in till duscharna, sen körde jag hem bilen o gick till bussen. Sen åkte frun och en något mindre sjuk dotter och hämtade honom utanför simskolan, så han fick sköta dusch, tork o påklädning själv, vilket han tydligen grejade med bravur.

...o Råsunda då, ja sällan har vi haft sånt strul med biljetter...
I onsdags såg jag i nyhetsbrevet att man kunde gå två för en på Norra, där vi ändå alltid går, så jag mailade min ständige läktarkompanjon om att jag skulle boka en biljett, för det gällde bara förköpsbiljetter.
Ticnet hävdade dock att att hela Norra mellan skulle vara slutsålt o föreslog biljetter för 185:-/st på Västra istället...Norra nedre fanns det dock till, men utan tak så här på höstkanten kändes inte som ett kanonalternativ. Kompisen ringde då Derby-shoppen, o dom sa att det fanns gott om biljetter till Norra mellan, så kompisen gick dit senare under dagen, men då gick det inte heller för dom att boka biljetter till någon sektion av Norra, inte ens Norra övre...
Vi inväntade fredagen och tänkte att det inte borde kunna vara slutsålt på hela Norra. När jag gick in på ticnet på fredagsmorgonen så hade dom tagit bort möjligheten att boka biljett via dom, då evenemanget var för nära i tiden...
Kompisen ringde då ut till AIK-shoppen, och dom sa att det fanns gott om biljetter, så en halvtimme, trekvart före matchstart var komisen där o köpte en plåt...till slut...120:- för två personer, en klart prisvärd match faktiskt.

"Den snacksaligaste domaren som någonsin beträtt Råsundas gröna matta..."

AIK spelade faktiskt riktigt bra hela matchen igenom, och hade dom visat upp detta passningsspel mot gais o dif så hade nog resultaten varit andra, o andra sidan hade dom lika svårt att göra mål som i de matcherna så...
Det var bara ett misstag, eller ja, snarare två, av "Nisse" som gjorde att Hapoel fick en onödig frispark som dom faktiskt satte riktigt fint...tyvärr. O med mål på bortaplan för Israelerna så kändes det sen rätt kört, och det var det ju...så adjö till avancemang, häftiga motståndare och miljoner...
Sen kan jag inte förstå hur det kan komma så lite folk på en sån här match...dels är den ju, eller var iaf i förhand, en av de viktigare matcherna på många år, mot ett lag man antagligen aldrig kommer att se på Råsunda igen. Jag menar bajen, gais o trelleborg ser man ju år efter år, detta var en gång i AIK-historien, men ja, ja, deras förlust...och AIK:s dessvärre...

...sen hade tydligen vissa grabbar inte fått nog med stimulans på läktarna utan skulle ut o
bråka...
Själva tog vi pendeln hem och lyckades träffa på en gemensam högstadie-klasskompis på tåget, skoj.
Hemma till midnatt ungefär, o efter lite snack med frun rakt i säng.
Idag hemma o vabbar, och sen ska vi ta det lugnt hela helgen och hoppas på att dottern frisknat till ordentligt så hon kan gå i skolan på måndag och ta emot uppvaktningar på sin födelsedag på onsdag.

/Bogie


Inga kommentarer: